אופנהיימר: ירידה של 48% באמון המוסדיים בשוק המניות

כך עולה מסקר שערך בית ההשקעות בקרב כלל ציבור המשקיעים המוסדיים בישראל ■ כמעט 80% סוברים: למרות משבר החובות באירופה, גוש האירו לא יתפרק

רק 49% מהמוסדיים מאמינים כי האפיק האטרקטיבי להשקעה בשנה הקרובה הוא שוק המניות, כך עולה מסקר חדש שערך בית ההשקעות אופנהיימר בקרב כלל ציבור המשקיעים המוסדיים בישראל. הסקר פורסם בכנס האנליסטים הבינלאומי השנתי של אופנהיימר, שהתקיים היום (א').

עוד בסקר, עלה כי 30% מהמוסדיים מאמינים באג"ח חברות, 18% באג"ח ממשלתי וכ-3% בסחורות. זאת, לעומת אותו הסקר משנה שעברה, בו אמרו 95% מהמוסדיים כי הם מאמינים בשוק המניות.

באשר לשאלה מה יקרה לגוש האירו על רקע משבר החובות הריבוניים, השיבו 79% מהמשיבים כי הם מאמינים שגוש האירו "יישמר אך ישתנה", וכ-16% השיבו כי הגוש ישמור על המבנה הנוכחי. רק כ-5% מעריכים כי הגוש יתפרק בעקבות המשבר.

באשר להאטה בצמיחה בכלכלת ארה"ב, 66% מהמוסדיים השיבו כי האטה זו "לא בהכרח" תתבטא בביצועים פושרים של שוק המניות - זאת, לעומת יותר מ-91% שהעריכו כן בשנה שעברה.

"אנו נמצאים בשנת בחירות (בארה"ב), ולכן הממשל האמריקני יעשה כל שביכולתו על מנת שהמשק לא ייקלע למיתון", סבור אמיר ארגמן, אנליסט המאקרו של אופנהיימר.

באשר לשאלה אם ההרחבה הכמותית היא כלי יעיל, ענו 6% מהמשיבים כי היא לא תועיל, לעומת 35% שסברו שדווקא תוביל לצמיחה בארה"ב.