מרקל: "עלינו לשאוף לאיחוד אירופי מאוחד ומגובש יותר"

קנצלרית גרמניה טוענת כי זהו הזמן להתקדם לעבר גוף פוליטי מאוחד יותר באירופה, במטרה לשלוח מסר למשקיעים דבר נכונות הפוליטיקאים ביבשת לפתור את משבר החוב

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, טוענת כי זהו הזמן להתקדם לעבר גוף פוליטי מאוחד יותר באירופה, במטרה לשלוח מסר לבעלי האג"ח כי קברניטי היבשת רציניים לגבי כוונתם לסיים את משבר החובות הריבוניים.

בנאום שנשאה אתמול (א') בגרמניה, אמרה מרקל כי לדעתה יש לשמר את גוש האירו על כל 17 חברותיו. "אולם מצב שכזה דורש שינוי בסיסי במדיניות שלנו", הסבירה הקנצלרית.

"אני מאמינה שמהלך זה חשוב לכל בעלי האג"ח הממשלתיות: זה יעביר מסר ברור שהאיחוד האירופי בכלל וגוש האירו בפרט, אמורים לצמוח ביחד", הסבירה מרקל. "אחרת, אנשים לא יאמינו שאנחנו באמת יכולים לטפל בבעיות".

מרקל מפנה את תשומת הלב לעבר עתידם של האיחוד האירופי וגוש האירו, לאחר חלוף הטלטלות הפוליטיות ביוון ואיטליה - שם מכוננות ממשלות חדשות.

"השינויים הפוליטיים באירופה מותירים - לפחות כרגע - את כל הסקפטיים המומים ומובכים", מסביר אריק נילסן (Erik Nielsen), מנהל השקעות ב-UniCredit SpA בלונדון. "אבל האם השווקים יעריכו את כל זה? אני לא בטוח שזה נכון".