גם דיסקונט מזהיר: רווח של כ-100 מיליון שקל ברבעון

בבנק מציינים כי הירידה הינה בעיקר כתוצאה מירידה ברווח מפעולות מימון שנגרמה בעיקר כתוצאה מהשפעת הנגזרים, מעליה בהוצאה להפסדי אשראי ומירידה בחלק הבנק ברווחי הבנק בינלאומי

בנק דיסקונט מצטרף לגל אזהרות הרווח של הבנקים. הבנק דיווח לפני זמן קצר כי על בסיס הערכות ואומדנים ראשוניים הבנק מעריך כי הרווח לרבעון השלישי יסתכם בסך של כ-100 מיליון שקל. מנכ"ל דיסקונט הוא ראובן שפיגל.

בבנק מציינים כי הירידה הינה בעיקר כתוצאה מירידה ברווח מפעולות מימון שנגרמה בעיקר כתוצאה מהשפעת הנגזרים, מעליה בהוצאה להפסדי אשראי ומירידה בחלק הבנק ברווחי הבנק בינלאומי. לתיק ניירות הערך של הבנק לא הייתה השפעה מהותית על אמדן הרווח כאמור.

ברבעון השני דיווח דיסקונט על רווח של כ-230 מיליון שקל ברבעון השני ועל רווח של כ-278 מיליון שקל.

הבוקר שחרר בנק לאומי לבורסה אזהרת רווח לרבעון השלישי של השנה, לפיה הוא מעריך כי הרווח הנקי יהיה נמוך משמעותית משני הרבעונים הראשונים של השנה, ויסתכם ב-50-100 מיליון שקל. על פי תחזיות הבנק, בגין שלושת הרבעונים הראשונים של השנה עתיד הבנק להציג רווח שינוע בין 1.168 מיליארד שקל ל-1.218 מיליארד שקל.

גם בבנק הבינלאומי העסקים רחוקים מלהיות כרגיל: הבנק שבשליטת צדיק בינו דיווח כי "בשל הירידות החדות בשוקי ההון בארץ ובעולם, יכול שתוצאות הרבעון השלישי יסתכמו ברווחיות שולית או בתוצאה הקרובה לכך".