בדרך למיתון? צמיחה מזערית של 0.2% בגוש האירו

(עדכון) - גרמניה צמחה ב-0.5% ברבעון השלישי וצרפת צמחה ב-0.4% ■ הכלכלה הצרפתית חוזרת למסלול של צמיחה אחרי עלייה של 0.1% בתמ"ג ברבעון השני

גוש האירו צמח בשיעור מזערי של 0.2% ברבעון השלישי. כך פורסם היום. הנתון היה בהתאם לציפיות הכלכלנים.

עוד דווח היום כי סקר ה-ZEW לסנטימנט הכלכלי רשם ירידה למינוס 59 נק' לעומת מינוס 51.8 נק' בסקר הקודם וצפי למינוס 52.7 נקודות.

לפני כן פורסם היום הכלכלה הגרמנית צמחה בשיעור של 0.5% ברבעון השלישי. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגרמניה מציינת כי הצמיחה ברבעון השני תוקנה מעלה ל-0.3%.

הכלכלה הצרפתית חוזרת למסלול של צמיחה עם עלייה של 0.4% בתמ"ג ברבעון השלישי, אחרי עלייה של 0.1% בתמ"ג ברבעון השני. הצריכה הפרטית, מנוע הצמיחה, עלתה ב-0.3% ברבעון לעומת ירידה של 0.8% ברבעון השני, בתקופה של אפריל עד יוני. שיעור הצמיחה המתפרסם היום עולה בקנה אחד עם הציפיות המוקדמות שעמדו גם הן על עלייה של 0.4% בתמ"ג.

"לקראת סוף השנה צפויה להיות יציבות, לאחר מכן התחזית תהיה תלויה על ההידוק בתקציב ובענייני משבר החוב", אמר כלכלן ב-Societe Generale SA בפריז.

"משבר החוב באירופה חודר לכלכלה הריאלית, אינו מעודד השקעה, האמון בקרב החברות בצרפת נפל לשפל של שנתיים באוקטובר, מה שעשוי להצביע על כך שלא תהיה צמיחה חזקה יותר ברבעון הרביעי, נמסר מהבנק המרכזי של צרפת בשבוע שעבר.

האטה הכלכלית במדינה אילצה את הנשיא, ניקולא סרקוזי, להוריד את תחזיות הצמיחה פעמיים בארבעת החודשים האחרונים וליישם קיצוץ תקציבי כדי למנוע הרחבה של הגירעון ובמטרה לשמור על דירוג החוב המושלם של צרפת.