"בכל רעידת אדמה של מעל 7 - רוב הנפגעים יהיו בגוש דן"

מהנדס העיר רמת גן, האדריכל חיים כהן, אמר הדברים בדיון בוועדת הכלכלה לבחינת תוכניות להתחדשות עירונית ■ הזהיר: "הבתים בגוש דן לא מחוזקים כראוי"

"בכל רעידת אדמה בעוצמה של מעל 7 בין צור בלבנון, אלעריש במצרים ורבת עמון בירדן - רוב הנפגעים יהיו בגוש דן כי שם הבתים לא מחוזקים", כך אמר היום (ג') מהנדס העיר רמת גן, האדריכל חיים כהן.

כהן אמר הדברים בדיון בוועדת הכלכלה, במסגרתו נבחנו דרכים לקדם תוכניות להתחדשות עירונית בהן פינוי בינוי ותוכנית תמ"א 38 לחיזוק מבנים בפני רעידת אדמה.

"יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה-הכהן אמר בפתח הדיון כי הממשלה והכנסת, ובכלל זה ועדת הכלכלה, הובילו שורה של רפורמות בתחום הנדל"ן, ביניהם רפורמת הוד"לים והרפורמה בתכנון ובנייה שנמצאת בשלבי סיום הכנתה לקריאה שנייה ושלישית בוועדה המשותפת לוועדות הפנים והכלכלה.

היועץ המשפטי של מרכז השלטון המקומי, עו"ד נתן מאיר, הסביר כי לא כל רשות מקומית יכולה לתת את הפטור. לדבריו, הכסף הזה משמש את הרשויות לבניית מוסדות ציבור ופיתוח הרשות. עוד אמר כי אם המדינה תחליט שהיא מעניינת לקדם פרוייקטים בערים מסוימות, שלא יכולות להרשות לעצמן לתת פטור, היא צריכה כהגדרתו "לתת כתף".

יזמים שעסוקים בתחום תמ"א 38 טענו בדיון כי יש בעיה להעריך את עלות הפרויקט והחסמים בנושא מורכבים. לטענתם צריך לפעול להסברה ממלכתית בנושא ולהסיר חסמים שקשורים בבעלות.

בתום דיון ארוך, הבהיר שאמה-הכהן כי הוועדה תקיים ישיבה נוספת בנושא בקרוב וכי יבחן את הנושאים שבהם ניתן להגיע להסכמות עם כל הגורמים כדי לפעול לקידום התוכנית.