שפירא: "מיזוג סלקום עם נטוויז'ן יאפשר תקשורת משולבת"

מנכ"ל סלקום אמר הדברים בכנס סלקום מדיה ■ ‎‎סמנכ"ל השיווק יוני סבג הכריז כי סלקום בוחנת כניסה לעולם הטלוויזיה על בסיס רשת האינטרנט (‏IPTV‏)

סמנכ"ל השיווק בחברת סלקום, יוני סבג, הכריז היום (ד') באופן רשמי על כך שסלקום בוחנת כניסה לעולם הטלוויזיה על בסיס רשת האינטרנט (IPTV). סבג אמר את הדברים במסגרת כנס סלקום מדיה.

העובדה שסלקום בוחנת כניסה לעולם הטלוויזיה איננה חדשה, אך המיזוג עם 013 נטוויז'ן ובעקבות מה שמסתמן כהתגבשות של קבוצות תקשורת, ככל הנראה יזרז את המהלכים הקשורים בכך. זה מכבר ידוע שנטוויז'ן בוחנת כניסה לתחום ה-IPTV, ולאחר המיזוג עם סלקום בניית האסטרטגיה השיווקית של הקבוצה הממוזגת נופלת כעת במגרשו של סבג.

נציין כי סלקום בוחנת את התחום כפי שפרטנר בוחנת אותו, מהסיבה שכאמור, במסגרת של קבוצות תקשורת היא חייבת להציע ללקוחותיה פתרון טלוויזיוני, אם בזק והוט מציעות פתרון כזה.

בכנס הציג סבג את חזון השילוב של שירותי טלוויזיה, אינטרנט וסלולר - תחת מה שהוא כינה "חוויה עוטפת מסכים". לדבריו, חיבור התכנים מהטלוויזיה, הנגישות והמידע הרחב מהאינטרנט והפרסונליזציה וזיהוי המיקום שמציע הסלולר - יאפשרו ליצור חוויה אחת כוללת.

סבג הדגיש כי החוויה החדשה תשפיע על התוכן כבר בשלב היצירה שלו. לדבריו, מחקרים מראים כי כבר היום 40% מבעלי הסמארטפונים "משלימים" את חוויית הצפייה בטלוויזיה באמצעות חיפוש תכנים ואינטראקציות באינטרנט.

בנוסף, ההערכה היא כי בעוד שנה מעכשיו יהיו בישראל 3 מיליון סמארטפונים. לפיכך, ציין סבג: "התוכן יצטרך להיבנות כיחידה אחת, שחיה ב-3 מסכים מאוחדים, וזאת תוך חיבור והמשכיות בין המסכים".

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום היוצא, התייחס למיזוג ואמר: ‏"כניסת סלקום לתחום הנייח באמצעות רכישת 013 נטוויז'ן פותחת עבורנו דרך חדשה ותאפשר יצירת עולם תקשורת אינטגריטיבי לצרכנים. המיזוג יאפשר לסלקום לממש את יתרונותיה בסלולר ובבית הלקוח בצורה הטובה ביותר".