דליה מזור תנחה את התוכנית "אלוף העברית" של קשת

התוכנית, יוזמה משותפת לקשת וטדי הפקות ובשיתוף משרד החינוך, מתבססת על תחרות ה-spelling bee בארה"ב המתמקדת באיות של מילים מורכבות

דליה מזור תנחה את "אלוף העברית" של זכיינית ערוץ 2 קשת. התוכנית, יוזמה משותפת לקשת וטדי הפקות ובשיתוף משרד החינוך, מתבססת על מסורת תחרות ה-spelling bee הוותיקה בארה"ב המתמקדת באיות נכון של מילים מורכבות.

בגירסה הטלוויזיונית הישראלית יתמודדו תלמידים מכל רחבי הארץ בשכבת כיתות ה'-ו' בתחרויות איות ותחביר וכן בתחרויות שייבחנו את עושר השפה והשימוש הנכון בה.

בימים אלה נשלמות ההכנות לצילומי התחרות הארצית, שתכלול כ-130 תלמידים שהעפילו לשלב זה מתוך כ-5,000 תלמידים שהשתתפו בתחרויות מקומיות ב-80 בתי-ספר ברחבי הארץ. בשלבים הראשוניים של התחרות התמודדו 800 המנצחים בבתי-הספר ב-4 תחרויות מחוזיות, בהן הם התמודדו על כל אחד מ-130 המקומות הפנויים בתחרות הארצית, שכאמור תיערך בחודש הבא.

את תהליך התרגול לקראת שלבי התחרויות ביצעו התלמידים דרך אתר התוכנית ב-MAKO שהחל את פעילותו בחודש מאי. האתר מכיל 4 משחקונים ששימשו את התלמידים לתרגול לקראת התחרויות.

עד כה, טרם עליית התוכנית לאוויר, נרשמו ב-MAKO כ-86,000 כניסות וכ-60,000 יוניקים, ששיחקו באתר למעלה מ-1,200,000 משחקונים. ערכת הלימוד פותחה בפיקוח משרד החינוך על-ידי חברת "e-learning" בראשות גדעון זיילר.