לידיעת הנוסע המתמיד: איך למצוא טיסות משתלמות ביותר

מנוע החיפוש של סופרפליי משקלל את המחיר הזול ביותר עם ההטבות של כל נוסע ומציע את העסקה המשתלמת ■ "נהיה טובים יותר מהחיפוש של Kayak"

החיפוש אחרי טיסות לחו"ל מתחיל בשנים האחרונות באינטרנט. הלקוחות התרגלו לחפש ברשת טיסות, מלונות ואפילו רכבים להשכרה, ובחלק מהמקרים להזמין אותם ישירות דרך האתר, במקום לטלפן לסוכן הנסיעות. תעשיית התיירות מהווה כיום 35% מסך תעשיית הסחר המקוון, והיא צפויה לגלגל השנה 284 מיליארד דולר.

הפרמטר המרכזי בלא מעט תחומי סחר הוא המחיר, אולם דווקא בתחום הטיסות - בעיקר למי שטס הרבה - המחיר שמופיע באתרים לא בהכרח משקף את העסקה המשתלמת ביותר. מי שמחפש דיל טוב צריך להביא בחשבון את העלות והתועלת של נקודות הנוסע המתמיד בחברות התעופה השונות.

מי שמציעה פתרון לבעיה הזו היא החברה הישראלית Superfly, שמאפשרת מזה כשנה לנהל מעקב אחרי צבירת הנקודות בחברות תעופה, רשתות מלונות ובחברות השכרת הרכב. בימים אלה החברה משיקה מנוע חיפוש טיסות אישי שמביא בחשבון את מספר הנקודות של הנוסע המתמיד, ביחס למחיר הטיסה.

איך זה עובד? נניח מצב שבו טיסה מסן פרנסיסקו ללונדון עולה בקונטיננטל 1,419 דולר ו-1,545 דולר בחברת דלתא. אך כאשר סופרים את הנקודות ואת ההטבות שמקנות החברות, מגלים כי מחיר הטיסה הסופי בדלתא מתכווץ ועומד על 1,217 דולר.

"יש היום הרבה מנועי חיפוש טיסות, אך מה שחסר הוא הנושא האישי", מסביר יונתן מאירי, מנכ"ל סופרליי, שהקים את החברה יחד עם צביקי כהן. "המטרה שלנו היא להתאים אישית את החוויה. המנוע לומד להכיר את המשתמש - אם הוא טס בפעם הראשונה לארה"ב, אם הוא מעדיף טיסות ערב או אם הוא אוהב לישון במלונות מסוימים".

מאירי הציג את מנוע החיפוש למנכ"ל אל-על לשעבר, חיים רומנו, שציין כי האתר יכול לאפשר לנוסעים המתמידים ללמוד למקסם את הנקודות ולחברות התעופה להגביר את הנאמנות של הנוסעים.

לחסוך כ-3,000 דולר בשנה

לדברי מאירי, מנוע החיפוש יכול היה לחסוך לו כ-3,000 דולר בשנה, בימים שבהם טס לחו"ל מטעם העבודה 5-6 פעמים בשנה. "השתמשתי בכרטיס אשראי של חברה אחת והרווחתי נקודה על כל דולר ששילמתי למלון", מספר מאירי, "אם הייתי משתמש בכרטיס אשראי אחר - הייתי מרוויח 3 נקודות על כל דולר".

מנוע החיפוש של סופרפליי מאפשר למיין את התוצאות לפי המחיר המקורי, לפי ההטבות שלהן זכאים המשתמשים ולפי מחיר משוקלל. הכניסה של סופרפליי לתחום חיפוש הטיסות אמורה להציב את החברה בתחרות מול אתרים גדולים ופופולריים כמו Kayak. "אנחנו משתמשים באותה מערכת מידע, אבל אנחנו חושבים שאנחנו נהיה יותר טובים מ-Kayak. למה להיכנס אליהם ולראות את התוצאות שכולם רואים, אם אני יכול להראות תוצאות שהן יותר רלבנטיות למשתמש?", אומר מאירי.

רכישת כרטיסי הטיסה, אגב, לא מתבצעת בתוך סופרפליי - האתר מפנה לאתרים אחרים דוגמת Expedia.

750 מיליון מיילים

סופרפליי - שגייסה עד כה כחצי מיליון דולר מגיגי לוי, לשעבר מנכ"ל 888, יובל טל ומשקיעים פרטיים - מתכוונת לצאת לסבב גיוס נוסף מהמשקיעים הקיימים. בינתיים הצטרף כיועץ לחברה קנת' אסטרו, אחד הדירקטורים בחברת Orbitz, שמפעילה את אחד מאתרי התיירות המובילים באינטרנט.

לדברי אסטרו, "מוצר כמו סופרפליי יכול להיות שירות מצוין עבור לקוחות Orbitz, בעיקר נוסעים כבדים או עבור שותפים עסקיים שלנו".

במערכת של סופרפליי מופיע מידע על 750 מיליון מיילים, כשאחד המשתמשים הצליח לצבור 5.5 מיליון מיילים - שווי ערך ל-224 מסעות מסביב לעולם. עם זאת, יש לציין כי המיילים נצברים גם מעסקאות בכרטיסי האשראי ולא רק מטיסות.

מסביב לעולם ב-80 אלף מייל / מאייר: Kateryna Larina/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
 מסביב לעולם ב-80 אלף מייל / מאייר: Kateryna Larina/Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב