נתוני הניידות: סלקום בגירעון של 30 אלף מנויים

אחרי הדוחות החלשים, מתברר כי ברבעון השלישי נטשו את סלקום כ-10,000 מנויים ■ פלאפון גייסה מתחילת השנה כ-21 אלף מנויים ■ עפ"י התחזיות, קצב המעבר בין החברות הסלולריות בישראל רק יגבר ברבעון הרביעי ובשנה הבאה

יממה לאחר שנחשפו דוחותיה הכספיים החלשים לרבעון השלישי של שנת 2011, סלקום ממשיכה להציג תמונת מצב מדאיגה. מנתונים בלעדיים שהגיעו לידי "גלובס" ממשרד התקשורת עולה כי סלקום היא חברת הסלולר שאיבדה את מספר המנויים הגדול ביותר מאז תחילת השנה. וזאת בשקלול מספר המתניידים בין החברות, הגורם המרכזי: התחרות הגוברת בשוק הסלולר.

המתחרות מגייסות

מגמת הנטישה של לקוחות מסלקום נמשכה ברבעון השלישי, לאחר שכ-10,000 מנויים עזבו אותה. בסך-הכול מאז תחילת השנה מספר הלקוחות שנטשו את החברה עומד על כ-30 אלף מנויים נטו (הנטו משקף את הפער בין המנויים הנקלטים לנוטשים).

לעומת סלקום, פרטנר ופלאפון מציגות דווקא מגמת צמיחה ומצליחות לקלוט יותר מנויים מסלקום ונראה כי גם מחברת מירס. על-פי נתוני משרד התקשורת, פרטנר הצליחה לנייד מתחילת השנה 25 אלף מנויים נטו, ופלאפון ניידה קרוב ל-21 אלף (ראו טבלה). ברבעון השני גייסה פלאפון 5,300 מנויים נטו, ופרטנר גייסה 9,700 מנויים נטו.

על-פי התחזיות, קצב המעבר בין החברות הסלולריות בישראל רק יגבר ברבעון הרביעי ובשנה הבאה, בעיקר על רקע כניסת המתחרים החדשים לשוק הסלולר, וסלקום תצטרך לבחון כיצד לבלום את מגמת הנטישה.

בעבר טענה סלקום כי רוב המנויים שנטשו אותה היו בעלי מספרים כפולים. אותם מנויים לא רצו לנתק את הקו בעבר, משום שהעדיפו להמתין עד שתסתיים התקופה שבה הם יחויבו בקנס עבור היציאה מהחברה. ואולם, בעקבות ההחלטה לבטל את קנסות היציאה, הבינו רבים שהם יכולים להתנתק מבלי לשלם קנס.

סלקום היא המפסידה הגדולה במסגרת הרפורמה לביטול קנסות היציאה, שבה החל משרד התקשורת בתחילת השנה. מדובר ברפורמה שהגדילה בצורה משמעותית את היקף שיעור הנטישה מחברות הסלולר, שעשוי להגיע השנה לכ-20% - שיעור שמתחיל להזכיר את שיעורי הנטישה המקובלים במערב.

מתקרבים למערב
 מתקרבים למערב