זה יגמר בקרוב

כל עוד אין סימן מהימן לירידה, ניתן סיכוי ללוח השנה, בנוסף פעילות ערה במניות שהן "חצי שכוחות אל" אומרת שיש חיים

דממה דקה של יאוש עולה בקרב כל העוסקים בניהול תיקי מניות והשקעות בוול סטריט. כחודש ויותר מסתובב ה-S&P 500 סביב 1,250 כשהמניות עולות ויורדות, ללא מגמה ברורה במקרים רבים. רמת האקראיות עלתה וחדוות העשיה דועכת. חשים כך? זו בדיוק ההוכחה לכך שזה יגמר בקרוב. ככל שהיאוש יותר לא נוח, כך תדעו שוול סטריט מחכה לכם לסיבוב.

השאלה היא לאיזה סיבוב. אני עדיין סבור שיש לתת סיכוי לסיבוב עליה. הטיעונים הם פחות או יותר אותם טיעונים שהעליתי בשבועות האחרונים כאשר עיקר ההסתמכות היא על הטיעון שכל עוד אין סימן מהימן לירידה, ניתן סיכוי ללוח השנה. נוסיף לזה פעילות ערה, נקודתית, במניות שהן "חצי שכוחות אל". אלו הן המניות שלא תופסות בכל יום את כותרות העתונים וכאשר נראה עניין של משקיעים בהן, זה אומר שיש חיים מתחת לשעמום. סוג של אינדיקטור סנטימנט.

דוגמאות ממרחב קניון המניות:

MERC , חברה קטנה עם מניה בשער של 6 דולר, רק דולר אחד מעל השער שמוסדיים בארה"ב מתחילים להסתכל על מניות. כבר ארבעה ימים אתם רואים שיש קונים שנותנים לה תמיכה מעל רמת תמיכה טכנית מאוד חזקה, 5.60. אם לא שמעתם על המניה הזו אתם מחזקים את הטיעון שלי. לכשעצמה קניה מעניינת.

LF, חברת הצעצועים המתוחכמים שמנייתה זינקה בחודשים האחרונים מ-2.64 ל-5 דולר, עוד מעט עוברת את רף ההשקעה של המוסדיים. גם אחרי זינוק דו ספרתי פוסט דו"ח המניה ממשיכה לעלות בנפח מסחר חזק. יש איסוף ויש נחישות של קונים.

RBCN, נכנסה אתמול לתיק הקניון. עלתה חדות לקראת דו"ח, ירדה אחרי אכזבה ממנו לכאורה אבל עדיין נשארת במצב של שבירת מגמת ירידה שמשמעותו סיכוי לעליה משמעותית. יש לה תמיכה יפה באזור ה-10.9 דולר.

לשלוש המניות האלו יש גיבוי של ניתוח כלכלי, גם של מקורות מחו"ל וגם שלנו ואני סבור שלאור חזרת העניין של המשקיעים למה שמעניין, לא רק למה שנתפס "בטוח", כדאי לעשות זאת במקביל. למשל, PBW , ה-ETF של מניות האנרגיה הירוקה שפעם הייתה להיט והיום מרוחה על רצפת תמיכה. אני מזהה התעוררות במניות הענף.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.