יום לאחר הדוחות: מידרוג מורידה את דירוג האג"ח של כור

הורידה את דירוג האג"ח של החברה מ-A1 ל-A2 ■ שינתה את אופק הדירוג מ"שלילי" ל"יציב" ■ "אחזקה במניות קרדיט סוויס חושפת את החברה לסיכון שוק גבוה"

יום לאחר שכור פרסמה דוחות לרבעון השלישי, במסגרתם דיווחה כי הגדילה החזקותיה בבנק השוויצרי קרדיט סוויס במהלך חודש נובמבר (רבעון רביעי של השנה), מורידה סוכנות הדירוג מידרוג את דירוג האג"ח של החברה מ-A1 ל-A2, אך משנה את אופק הדירוג מ"שלילי" ל"יציב".

וכך מנמקת, בין היתר, מידרוג את החלטתה: "אחזקה במניות קרדיט סוויס חושפת את החברה לסיכון שוק גבוה והובילה לרישום הפסדים כבדים במהלך הרבעון השני והשלישי של 2011... ברבעון הרביעי פרעה החברה חוב פיננסי נוסף מתמורת עסקת כמצ'יינה ושיפרה במידה משמעותית את גמישותה ביחס לתנאי המימון של מניות קרדיט סוויס. ואולם, להערכתנו, חרף הירידה החדה שכבר הושלמה במחיר המנייה, הסיכון עדיין גבוה נוכח התנודתיות הגבוהה בשווקי ההון ובפרט השפעת משבר החוב האירופאי על תאגידים פיננסיים הפועלים ביבשת".

במידרוג מוסיפים תחת הסעיף "דילול תיק האחזקות ואי וודאות לגבי מבנה אחזקות עתידי" כי "בעקבות עסקת כמצ'יינה ירדה החברה משליטתה במכתשים אגן, שהיוותה עד כה נכס ליבה איכותי בתיק האחזקות... במקביל צפויה החברה להשלים את מכירת חלקה בבניין HSBC שהיווה נכס מהותי ואיכותי נוסף במאזנה. מצב זה הוביל לדילול תיק האחזקות של החברה, ומעלה אי ודאות לגבי מבנה האחזקות העתידי, בפרט נוכח היקף הנזילות הגבוה בכור, כאשר בפני מידרוג לא הוצגה תוכנית השקעות אסטרטגית".