ענת קם הולכת לכלא ביום ד'; "הסיכוי שהמאסר יבוטל נמוך"

(עדכון) - קם, שנדונה ל-4.5 שנות מאסר בגין ריגול חמור, ביקשה לעכב את המאסר עד להכרעה בערעורה, אך שופטת העליון מרים נאור דחתה את בקשתה

העיתונאית לשעבר ענת קם תתחיל בריצוי מאסרה כבר בשבוע הבא - כך החליטה היום (ה') שופטת בית המשפט העליון, מרים נאור, שדחתה את בקשת קם לעכב את ביצוע עונש המאסר בן 4.5 השנים שנגזר עליה במחוזי עד להכרעה בערעור שהגישה לעליון על חומרת העונש.

תחילה קבעה נאור כי קם תחל לרצות את מעצרה כבר ביום ראשון, אולם נוכח בקשת קם ובהסכמת המדינה, הוחלט לבסוף כי קם תיכנס לכלא ביום רביעי הקרוב (23/11). העיכוב ניתן לצורך עריכת הליך אבחון ומיון בטרם כניסה למאסר.

לדברי השופטת נאור, "אני נמנעת מלחוות דעה בשאלה אם העונש הוא סביר אם לאו. השאלה שלה יש צורך להידרש לצורך הכרעה בבקשה שלפניי היא - האם יש סיכוי סביר שבערעור ייקבע כי במקרה זה אין כלל מקום לעונש מאסר. מתקשה אני לומר שיש סיכוי סביר לכך שעונש המאסר בפועל יבוטל כליל".

"מניע אידיאולוגי"

סנגורה של קם, עו"ד אילן בומבך, טען בבקשתו לעיכוב הביצוע כי המניע של קם למסירת המסמכים לעיתונאי אורי בלאו היה אכן אידיאולוגי - ואולם האידיאולוגיה היתה רצונה של קם לחשוף הפרה של צווי בג"ץ בעניין הסיכולים הממוקדים מצד אלוף פיקוד המרכז דאז, יאיר נוה.

"זה היה מניע אידיאולוגי, במובן זה שלא היה מניע כספי, לא היה בשל בצע-כסף", אמר בומבך. "גם בפרשת קו 300 הצלם אלכס ליבק הערים על הצנזורה ופירסם צילום שגרם לטלטלה גדולה בשב"כ - ואיש לא העמיד אותו לדין. בעקבות חשיפת מעשיו של נוה בג"ץ עצמו מתח ביקורת חריפה על הדברים, שהשמש לא היתה שוזפת אותם אלמלא ענת קם היתה חושפת אותם".

קם עירערה אתמול (ד') לעליון על חומרת עונשה וביקשה להמירו במאסר על-תנאי או לקצרו ל-6 חודשי עבודות שירות. בקשתה לעיכוב ביצוע המאסר נדחתה היום, כאמור, והיא תחל לרצות את עונשה בשבוע הבא.