"לחברות ההיי-טק הישראליות בוול סטריט פוטנציאל גדול"

אנדרו אורקביץ רק נכנס לתפקידו כמסקר המניות הישראליות בוול סטריט מטעם אופנהיימר, וכבר יש לו תוכניות גדולות עבורן והמלצות חמות עבורכם ■ מיהן המניות המומלצות?

"הדבר הכי מעניין בחברות ישראליות, הוא שהן נמצאות מתחת לרדאר של הרבה משקיעים, והן לא צריכות להיות שם. הן מובילות בטכנולוגיה שלהן, שמרניות בדרך שבה הן מנהלות את העסק, יש להן מאזן חזק והן מפוקסות על הרווחיות - מה שלא תמיד קיים אצל חברות אמריקניות, ולכן הן ראויות להשקעה לטווח ארוך".

כך רואה אנדרו אורקביץ מבית ההשקעות אופנהיימר את שוק הטכנולוגיה הישראלי בארה"ב. בראיון בלעדי ל"גלובס" הוא מספר על הדרך שהתחיל במארס השנה, בסיקור המניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט, על הייחוד של התחום, על הצפוי לפניו, וכמובן על ההמלצות החמות שלו לשנה הקרובה.

אורקביץ (33) עבד עד לפני כשנתיים כרו"ח בחברת תרופות קטנה בארה"ב, ואז עבר לסקר באופנהיימר את תחום ה-Electric Utilities. הוא מספר, כי הסיבה העיקרית שהביאה אותו לעבור לתחום הנוכחי, היא הכיסוי המצומצם לו זוכות חברות הייטק קטנות. "במיוחד כאלה שבסיסן בישראל - הן לא מכוסות, למרות שיש להן פוטנציאל גדול. זה מספק לי הזדמנות לבדל את האנליזות שלי, ולבנות קריירה".

סיוה: אין מה לפחד מהתנודתיות

החברה המומלצת ביותר של אורקביץ, היא סיוה , המספקת טכנולוגיית עיבוד אותות דיגיטליים המשולבת בשבבים המותקנים במכשירים אלקטרוניים, ומנוהלת על-ידי גדעון ורטהייזר.

"לא רק שהחברה צומחת מהר, ביחד עם תעשיית הסמארטפונים והטאבלטים, היא גם תופסת נתחי שוק. חברות שמשלבות את שני הפרמטרים האלה, הן חברות שהמשקיעים רוצים להיות בהן", מציין אורקביץ, ומתייחס באותה הנשימה לתנודתיות הגבוהה במניה. "אני לא חושב שהמצב בשווקים משפיע על סיוה. אם אתה משקיע שמאמין שהכלכלה תשתפר, אין לך מה לפחד מהתנודתיות".

טאואר: תנקה את המאזן

מניה תנודתית נוספת, אשר זוכה מאופנהיימר להמלצת "תשואת יתר", היא של יצרנית השבבים טאואר . "טאואר נמצאת במצב מעניין. כשמשקיעים מסתכלים על הצמיחה בהכנסות, הם אומרים שהם רוצים את המניה הזו; אבל אם מסתכלים על המאזן, אף אחד לא רוצה אותה בגלל העניין עם שטרי ההון, שנתפסים על-ידי המשקיעים כקופסה שחורה. הם לא יודעים איך ומתי החברה תפתור את הבעיה הזו".

מחיר היעד השאפתני של אורקביץ למניית טאואר עומד על 1.5 דולר - כמעט כפול ממחירה הנוכחי. "כשראסל אלוואנגר נכנס לתפקיד המנכ"ל ב-2005, היו לו שלוש מטרות: למנוע מהחברה לפשוט רגל, להגדיל את ההכנסות לרמה של מיליארד דולר ב-2014, ולהפוך את טאואר לחברה חזקה ויציבה. את המטרה הראשונה הוא השיג באמצעות הפיכת חלק גדול מהחוב לבנקים לשטרי הון. את השנייה הוא בדרך לעשות באמצעות הרכישות. עכשיו השאלה היא מתי הוא יטפל במטרה השלישית, וינקה את המאזן. אני מאמין שאחרי שהם שיפרו את תזרים המזומנים והרווחיות, נראה את החברה בשנה הבאה מחפשת פתרונות לנקות את המאזן שלה".

אודיוקודס: האזהרה הייתה חד-פעמית

בתחילת חודש אוקטובר פרסמה אודיוקודס , המספקת ציוד תקשורת להעברת קול ברשת, אזהרת רווח, והורידה את תחזית ההכנסות השנתית בכ-7%, כמו גם את תחזית הרווח השנתי.

התגובה של המשקיעים בוול סטריט הייתה חריפה, והמניה צנחה באותו יום מסחר בכ-29%. "סיסקו אמרו שהם רואים חולשה בתחום, אז בטח חברות כמו אודיוקודס חוות את זה על בשרן", מסביר אורקביץ מדוע פרסם סקירה מספר ימים לפני האזהרה, שבה העריך כי אודיוקודס לא תעמוד בתחזית השנתית שמסרה.

למרות האזהרה גם אודויקודס, המנוהלת על-ידי שבתאי אדלרסברג, נמצאת ברשימת המומלצות של אופנהיימר, עם מחיר יעד של 5 דולר למניה - פרמיה של 48.4% ביחס למחירה הנוכחי. "כשבודקים מאיפה הגיעה החולשה, רואים שהיא לא מגיעה מעסקי הליבה. אני חושב שההנהלה מספיק חכמה לפתור את הבעיות - הם מאוד דינמיים, ולהערכתי האזהרה הייתה עניין חד-פעמי, והרבעון הרביעי יהיה יותר טוב".

איתוראן: הדיבידנד שווה השקעה

אחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות הבודדות שנסחרות בוול סטריט ומחלקות דיבידנד, היא חברת איתוראן , העוסקת במתן שירותי איתור וסיכול גניבות רכב. החברה, הנמצאת בשליטת משפחת שרצקי ומנוהלת על-ידה, היא בעלת מדיניות חלוקת דיבידנד מוצהרת של לפחות 50% מהרווח הנקי.

"מה שמעניין באיתוראן הוא שזו חברה שמנוהלת בצורה משפחתית, ואחת המטרות הראשונות שלהם חוץ מלהצמיח את החברה, היא לשלם דיבידנד יפה. זה אומר שהחברה שולטת בצורה טובה בהוצאות ועושה השקעות חכמות. אם מסתכלים איפה נמצאות לואו-ג'ק ופוינטר (המתחרות של איתוראן, ר' ש'), מבחינת רמת ההוצאות התפעוליות - אז רואים שבאיתוראן עושים עבודה הרבה יותר טובה, וזה בעיקר בגלל מבנה ההוצאות היעיל".

מחיר היעד שנתן אורקביץ לחברה גבוה בכ-27% ממחירה הנוכחי. "מה שמשפיע כרגע על החברה, זה ברזיל, שהיוותה את מנוע הצמיחה שלה. הכלכלה שם נמצאת בהאטה, אבל עדיין יש במדינה מעמד ביניים שגדל וצריך את המוצרים שלהם. לכן צמיחה של 5%-8% בשבילם, היא אפשרות סבירה".

DSPG: פתוחה לרעיונות חדשים?

חמש החברות הנוספות המסוקרות על-ידי אורקביץ - DSPG, אלווריון, גילת, RR לוויינים וריטליקס - זוכות להמלצת "תשואת שוק", אבל גם בהן מתרחשים תהליכים מעניינים.

לחברת DSPG הנסחרת בשווי קופת המזומנים שלה, הצטרפה בחודשים בעלת עניין חדשה - קרן סטארבורד (לשעבר רמיוס), אשר המעורבות שלה במהלכים של צורן, הובילו השנה למכירתה ל-CSR הבריטית.

DSPG, המנוהלת על-ידי עופר אליקים, מפתחת שבבים המיועדים לשוק הטלפוניה האלחוטית, הדועך בשנים האחרונות. זמן קצר לאחר שרכשה מניות ב-DSPG, שלחה הנהלת הקרן מכתב חריף להנהלת החברה, ודרשה לבצע קיצוצים נרחבים בהוצאות המו"פ של החברה, וכך להעלות את הרווח והערך לבעלי המניות.

ב-DSPG נלחצו, ודירקטוריון החברה אימץ במהלך בזק מנגנון של גלולת רעל, אשר ימנע מסטארבורד להשתלט על החברה וקופת המזומנים שלה. "סטארבורד חושבים בצורה שבה הרבה משקיעים בצפון אמריקה חושבים", מביע אורקביץ את עמדתו בעניין. "הטענה שלהם היא שהחברה לא מקבלת את הערך שלה בגלל הוצאות המו"פ הגדולות, והמשקיעים אומרים 'למה החברה לא חותכת את המו"פ ומוכרת עצמה, כפי שמתחרתה סאייטל נמכרה במארס השנה'.

"יש לסטארבורד רעיונות טובים, אבל ההנהלה נוקטת גישה מאוד דפנסיבית, ואני תוהה עד כמה הם יהיו פתוחים לרעיונות חדשים". להערכת אורקביץ, בשנה הבאה תנסה הקרן להושיב חבר מטעמה בדירקטוריון, וכך להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות בחברה.

המלצות תשואות היתר של אופנהיימר
 המלצות תשואות היתר של אופנהיימר

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם