רזי ברקאי: "אנו ממוקדי מטרה ומאוחדים - לא תייבשו אותנו"

ברקאי בכנס החירום של העיתונאים: "היינו צריכים להתכנס כאשר ערוץ 10 נאלץ לשדר התנצלות שהאורך והתוכן שלה הוכתבו ע"י בעלי ממון, אבל ישבנו בצד"

היום (א') מתקיים בתל-אביב כנס חירום ייחודי של העיתונאים בישראל, שמטרתו להילחם נגד "המתקפה על התקשורת", כפי שהוגדר בשבוע שעבר על-ידי רזי ברקאי בראיון ל"גלובס". אתר "גלובס" העביר את הכנס בשידור חי מהסינמטק בתל-אביב.

רזי ברקאי אמר בכנס כי "הכנס הזה היה צריך להתנהל מזמן, כשאיימו לסגור את הטלוויזיה החינוכית. עמדנו מהצד כי אמרנו שזו רק הטלוויזיה החינוכית. היינו צריכים לקיים את הכנס הזה כאשר החלו פיטורים ברשות השידור, אבל לא עשינו את זה כי אמרנו 'אלה מרשות השידור פרזיטים'.

"היינו צריכים להתכנס כאשר ערוץ 10 נאלץ לשדר התנצלות שהאורך והתוכן שלה הוכתבו על-ידי בעלי ממון, אבל גם אז ישבנו בצד. וחוק לשון הרע, ולא מניתי עוד עשרות מקרים שנשארו מאחורה של צנזורה עצמית.

"למה לא היינו שם? כי אנחנו קצת חארות. כי זה מקצוע נרקסיסטי, ולא היה אכפת לנו. גם את הכנס הזה ניסו להשתיק עיתונאים מבפנים. גם שכר-העתק שמשולם לטאלנטים לבין מי שעובד איתנו ומרוויח הרבה פחות בהפקה, בתחקיר, בעריכה.

"מילה אחרונה למי שמנסים לייבש אותנו: אנחנו ממוקדי מטרה ומאוחדים. זה הצליח לכם עד עכשיו, אבל שכרון הכוח סנוור אתכם", אמר ברקאי.