רשת ACE מוציאה את תקציב הפרסום למכרז

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי מטפל בתקציב מאז 1988 ■ עפ"י הערכות המבוססות על דוחות ACE, היקף תקציב הפרסום עומד על 20 מיליון שקל בשנה

רשת ACE מוציאה למכרז את תקציב הפרסום שלה - כך נודע ל"גלובס". החלטה על כך התקבלה לאחר אסיפת בעלי המניות שנערכה לפני ימים ספורים, בה הועלו לדיון מספר אופציות - בין היתר הארכת ההתקשרות עם באומן-בר-ריבנאי, משרד הפרסום של הרשת, ל-3 שנים נוספות.

יש לציין כי משה גאון, מבעלי באומן-בר-ריבנאי, הוא גם בעל השליטה בגאון אחזקות, המחזיקה יחד עם משפחת זביידה במניות השליטה ב-ACE. באופן פרדוקסלי זכה באומן-בר-ריבנאי בתקציב הרבה לפני שמשפחת גאון הפכה לבעלת מניות בו. המשרד זכה בתקציב ב-1998, כשהתמודד עליו מול שלמור-אבנון-עמיחי ופוגל-אוגילבי.

מאז כניסת גאון אחזקות לבעלות ב-ACE ב-1995, מפוקחת ההתקשרות עם באומן מתוקף היותה "עסקת בעלי עניין". מנתונים שעולים מדוחות ACE עולה כי בין השנים 2008-2010 עמדו סך התשלומים שהועברו לפרסום באמצעות באומן-בר-ריבנאי על כ-67 מיליון שקל - חלק הארי מתוכם עבור תשלומים שעוברים באמצעות באומן למדיות השונות.

לפי הסכם עם באומן, שעודכן בנובמבר 2002, רשת ACE משלמת למשרד ריטיינר פרסום חודשי בסך 17 אלף דולר - לפי שער של 4.2 שקלים לדולר. כזכור, בעבר הוקפא הדולר בכל עסקאות הפרסום של המדיה, ומאז הפכו העסקאות לשקליות. עוד משולם ריטיינר קדם-דפוס חודשי בסך של 45 אלף שקל בתוספת מע"מ וכן, כאמור, עלות רכישת המדיה.

באסיפת בעלי המניות התייחסו לנושא ואמרו כי המשך ההתקשרות הוא לטובת החברה, וכי "קיימת שביעות-רצון והערכה למקצועיות משרד הפרסום ולתרומתו, תוך כך שהתמורה המשולמת במסגרת הסכם הפרסום מבוקרת על-ידי גוף חיצוני מקצועי, על מנת לוודא כי התמורה המשולמת היא סבירה ובתנאי שוק". עוד הזכירו כי הקשר למשרד הפרסום קיים מ-1998, עוד לפני שגאון אחזקות הייתה בעלת שליטה בה.

עם זאת, על רקע ההפסדים של ACE, נראה כי בשלב זה לא פשוט להעביר החלטות שתורמות לבעלי המניות העיקריים בה, ולכן הוחלט לצאת למכרז. כידוע, בתחילת דצמבר אמור להיכנס ל-ACE מנכ"ל חדש, דוד מטלון, וההחלטה על יציאה למכרז התקבלה בעצה אחת איתו.

בהתחשב בעובדה ש-ACE מתחרה כמעט בכל רשתות השיווק האחרות בנון-פוד, המגוון שפתוח בפניה בין משרדי הפרסום הגדולים מצומצם למדי: מקאן מטפל בתקציב רבוע כחול, אדלר-חומסקי וגיתם BBDO מטפלים בשופרסל, יהושע TBWA מטפל בביתילי, שלמור-אבנון-עמיחי מטפל בפוקס הום, וגליקמן-נטלר-סמסונוב מטפל בגולף.