הכלכלה מתאוששת? פחות בנקים "בעייתיים" בארה"ב

התאגיד לביטוח פקדונות בארה"ב מדווח על פחות בנקים "בעייתיים" ב"רשימה השחורה" שלו הרבעון ■ כמות המוסדות שנמצאים בפיקוח ירדה ל-844, לעומת 888 ברבעון הראשון

המערכת הפיננסית בארה"ב מתחזקת, כך עולה מנתוני הרשות האמריקנית לביטוח פקדונות (FDIC), שפרסמה נתונים רבעוניים על הבנקים במדינה. על פי הנתונים, כמות הבנקים שמוגדרים כ"בעייתיים" צנחה ברבעון השלישי של השנה, בהמשך לירידה בנתון גם ברבעון השני.

על פי ה-FDIC, כמות הבנקים שנמצאים ב"רשימה השחורה" של הרשות הצטמצמה משמעותית. הבנקים נכנסים לרכישה בהתחשב במספר משתנים, ביניהם קשיים פיננסיים, הון עצמי, נזילות ואיכות הנכסים בהם הם מחזיקים.

בסוף הרבעון השלישי היו 844 בנקים ב"רשימה השחורה", בהשוואה ל-865 בנקים ברבעון השני. ברבעון הראשון הכילה הרשימה כ-888 בנקים ומוסדות פיננסיים.

כלל המוסדות תחת פיקוחה של הרשות דיווחה עד כה הרבעון על רווח נקי מצטבר של 35.3 מיליארד דולר, גידול של 49% (או 11.5 מיליארד דולר) בהשוואה לרווח הנקי בשנה שעברה.

הדיווח המדובר מעודד מעט את המשקיעים, ששלחו מוקדם יותר את המדדים המרכזיים בארה"ב לירידות לאחר פרסום האומדן השני לצמיחה בארה"ב, ברבעון השלישי, שעמדה על 2% - נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים.