התעשייה האווירית: 88% צניחה ברווח; 817 מ' ד' הכנסות

התעשייה האווירית הציגה עלייה של 18% בהכנסות, ורווח נקי של 3 מיליון דולר ■ מנכ"ל התעשייה האווירית, יצחק ניסן: "החברה שוקלת מחדש שיטת הגידול של סיכוני מטבע"

התעשייה האווירית פרסמה הבוקר (ד') את דוחותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, עם גידול של 18% במכירות וצניחה דרמטית ברווח הנקי. ההכנסות הגיעו ל-817 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי ירד ל-3 מיליון דולר לעומת רווח של 25 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח מפעולות רגילות הסתכם ב-59 מיליון דולר, לעומת 5 מיליון דולר ברבעון המקביל. העלייה בשער הדולר שיפרה את כושר התחרות של החברה ואת תוצאותיה העסקיות, וגרמה להוצאות מימן של 44 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, בגין עסקאות גידור והגנה מטבעית - והקטינה את הרווח הנקי בצורה משמעותית.

מנכ"ל התעשייה האווירית, יצחק ניסן: "ברבעון זה נמשך הגידול ברמת המכירות בחברה, המביא לידי ביטוי את קשת המוצרים הרחבה ואת יכולות החברה לספק פתרונות מערכתיים רחבי היקף ללקוחותיה".

"למרות ההאטה בכלכלה העולמית צבר ההזמנות של החברה עומד על 9 מיליארד דולר המאפשר לחברה להתמודד עם תקופה של ירידה בביקושים", אמר והתייחס להוצאות המימון: "החברה שוקלת מחדש את שיטת הגידור של סיכוני המטבע במטרה לאפשר הכרה בכלי הגידור כהוצאה חשבונאית".