רוביני: "ארה"ב כמעט בטוח תגלוש למיתון ב-2012"

נוריאל רוביני: "אם המצב באירופה יחמיר, המכה שיקבלו השווקים ברחבי העולם תהיה גרועה מזו שאחרי נפילת ליהמן ברדרס" ■ צייץ בטוויטר: "ועדת-העל של אובמה - כישלון פאתטי" ■

לאחר שטען מוקדם יותר היום כי הכלכלה העולמית מתקדמת לתחתית כפולה, "נביא הזעם" נוריאל רוביני אומר כי "כמעט בטוח" שכלכלת ארה"ב תגלוש למיתון ב-2012. רוביני אמר את הדברים בראיון טלפוני בתוכנית The Daily Ticker.

לדבריו, הכישלון של "ועדת העל" (Super-Committee) שמינה נשיא ארה"ב ברק אובמה, לגבש תוכנית שתביא לקיצוץ תקציבי של 1.2 טריליון דולר כדי לצמצמם את הגירעון הענק של ארה"ב, הוא "פאתטי".

רוביני אף צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר ההודעה על הכישלון: Super-Committee: Super-Failure, Super-Pathetic, Super-Gridlock, Super-GOP-Lunacy on Taxes, Super-Fiscal Drag in 2012 that ensures double dip. ובתרגום חופשי - "ועדת העל" - "כישלון העל", "סופר פאתטי", "פקק על" וכיוצא בזה.

השפעה נוספת לדברי רוביני שצפויה לפגוע בכלכלת ארה"ב בשנה הבאה, היא כמובן כל המתרחש באירופי עם משברי החוב של מדינות הגוש. "אלמלא המשבר באירופה המיתון בארה"ב יכול היה להיות מתון, אבל המשבר שם נמצא בעיצומו וייקח לפחות עוד שנתיים להגיע לנקודת השפל שלו, והמצב מחמיר מיום ליום", לדבריו.

יותר מכך, "אם המשבר ימשיך ויתפשט, המהלומה שיקבלו השווקים הגלובליים וכלכלות העולם תהיה כואבת וגרועה מזו שאחרי תקופת נפילת ליהמן ברדרס ב-2008", אומר רוביני.