S&P: הסיכון הגובר למיתון ישפיע לרעה על דירוג גוש האירו

דייויד בירס, מי שעמד מאחורי הורדת הדירוג של S&P לארה"ב, אמר היום: "הסיכון של מיתון נוסף עלול להוסיף לחץ שלילי על דירוג מדינות בגוש האירו"

S&P הזהירה היום (ד') כי דירוג האשראי בגוש האירו עלול להיות שוב תחת לחץ אם חלקים גדולים מהאיזור ייכנסו למיתון, כצפוי, בשנה הבאה.

דייויד בירס, מי שעמד מאחורי הורדת הדירוג של S&P לארה"ב, אמר היום כי הוא גם צופה שהבנק המרכזי האירופי (ECB) וממשלות גוש האירו יגיעו להסכמה כלשהי לגבי פתרון משבר החובות הריבוניים המתמשך.

"עם כל כך הרבה דברים בסיכון, אפשר לצפות שתמצא הסכמה כלשהי בין הרשויות המוניטריות וקובעי מדיניות לאומיים של גוש האירו אשר תאזן בין צעדים ממשלתיים ממשיים לצעדים יותר אגרסיביים של הבנק המרכזי", אמר בירס, ראש מחלקת הדירוג הריבוני של S&P, בנאום שנשא בדבלין. "צעדים כאלה יצריכו תיאום מדיניות הדוק יותר ומחויביות פוליטית גדולה יותר ברמות גוש האירו והאיחוד האירופי".

אולם, הוא הזהיר כי ייתכן שיהיה קשה לחמוק ממיתון בחלקים גדולים של גוש האירו, אם תשואות על אג"ח של מדינות ימשיכו לעלות, ומאזנים של בנקים ימשיכו להצטמק. "לדעת S&P, הדינמיקה הפיננסית שמושפעת ממשבר האמון הגובר הגבירה את הסיכון של מיתון נוסף, במספר גדול של חברות בגוש האירו, מה שעלול להוסיף לחץ שלילי על דירוג מדינות בגוש האירו".