הסדר פשרה לנושים העיקריים בקווי אשראי: החזר של 21 מיליון שקל

לבית המשפט הוגשה היום בקשה דחופה לכינוס אסיפת נושים של קבוצת חברות קווי אשראי, המצויות בהליכי פירוק, לשם הצגת הסדר פשרה עם נושיה העיקריים

כעשור וחצי לאחר קריסתה של קבוצת קווי אשראי, מתחילים להתגבש הסדרים: לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה הבוקר (ה') בקשה דחופה לכינוס אסיפת נושים של קבוצת חברות קווי אשראי, המצויות בהליכי פירוק, לשם הצגת הסדר פשרה עם נושיה העיקריים.

את הבקשה הגישו מחזיקי האג"ח, באמצעות עורכי הדין אופיר נאור וטלי שליו.

במסגרת הסדר הפשרה מוצע כי הנושים העיקריים של החברה - מחזיקי אגרות החוב ובנקים - יקבלו כ-21 מיליון שקל החזר - המהווים כ-50% מסך מהערך הנקוב של האג"ח וכ-29% מסכום כלל התביעות החוב שהוגשו לקופת הפירוק מנושים חיצוניים שאינם מקבוצת קווי אשראי (חוב הקבוצה למחזיקי האג"ח עומד על כ-44 מיליון שקל מתוך החוב הכולל העומד על כ-78 מיליון שקל).

פרשת קריסתה של קבוצת קווי אשראי, שהייתה בשליטתו של יובל רן, מייצרת כותרות מאמצע שנות ה-90 ועד היום. רן נמלט מהארץ ביולי 1997, כשהוא מותיר אחריו חובות ענק. קווי אשראי התפרקה ברעש גדול זמן קצר לאחר מכן, אבל רק בספטמבר 2004 הגישו מפרקי החברה תביעה בסך 500 מיליון שקל נגד 19 גופים ומנהלים בקבוצה.

בתביעה נטען כי בעלי השליטה והדירקטורים, יובל רן, קובי מימון וחיים צוף, גרמו לאובדן הכספים שגייסה החברה בתחילת שנות ה-90.

בנובמבר אשתקד קבע בית המשפט המחוזי כי רן ישיב לקופת הפירוק של קווי אשראי כ-2.3 מיליון שקל.

תביעתם של מפרקי החברה מ-2004 טרם נדונה לגופה, ומגישי הבקשה מעריכים כי "בירור התובענה עתיד בוודאי להימשך שנים נוספות".

לכן, ובשים לב לכך שחלפו 10 שנים מאז החלו הליכי הפירוק, מעריכים באי-כוחם של מחזיקי האג"ח כי הנושים יבינו כי אין מוצא אחר אלא לקבל את הסדר הפשרה.