מכירות "יום שישי השחור" רשמו שיא - 11.4 מיליארד דולר

מדובר בעלייה של 6.6% ושל כמיליארד דולר לעומת "יום שישי השחור" אשתקד

למרות מצבה של הכלכלה האמריקנית הסובלת מרמת האבטלה גבוהה של 9%, וחרף החשש מפני האטה ומדד אמון הצרכנים הנמוך, יום הקניות העמוס ביותר בשנה בארה"ב - "יום שישי השחור" - היה מוצלח מאוד, ונרשמה בו עלייה של כ-7% במכירות הקמעונאיות בהשוואה לשנה שעברה.

בסך-הכול בזבזו האמריקנים 11.4 מיליארד דולר ב"יום שישי השחור", כך על-פי נתוני Chicago-based ShopperTrak. מדובר בעלייה של כמיליארד דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נראה כי האמריקנים שכחו את בעיותיה האבטלה הגואה ויצאו לקניות.

המכירות המקוונות עלו בשיעור של 24.3%, ומכירות נרשמו בכ-500 אתרי אינטרנט. תנועת הולכי הרגל עלתה ב-5.1%.

"מדובר בנתוני המכירות הגבוהים ביותר שנרשמו ב'יום שישי השחור' מאז העלייה של 8.3% שנרשמה בין השנים 2006 ו-2007", מסר ביל מרטין, מייסד חברת המחקר ShopperTrak. "מדובר ביום אחד בלבד, ועדיין קשה להעריך אם זו תהיה ההתנהגות הצרכנית האופיינית בכל תקופת החגים", אמר.

על-פי נתוני הפדרציה הקמעונאית הלאומית של ארה"ב, כ-152 מיליון בני אדם השתתפו במסע הקניות העמוס - עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

"יום שישי השחור" השנה נערך על רקע נתון חלש של מדד אמון הצרכנים, שהיה היה הנמוך ביותר מזה 10 שבועות - רמה המאפיינת תקופות של מיתון. למרות רמת האמון הנמוכה של הצרכנים לגבי הכלכלה האמריקנית, הצרכנים לא נרתעו ויצאו לקניות.