הפרקליטות מערערת על עונשו של עודד דסאו: "מקל מדי"

דסאו, לשעבר בעלי "גולן מלאכת מחשבת", הורשע כי ביצע העברות כספים בלתי חוקיות מהחברה לחשבונו הפרטי, ונדון לשנתיים מאסר וקנס של 100 אלף שקל

הפרקליטות הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב ערעור על העונש שנגזר על עודד דסאו, לשעבר בעל השליטה בחברה הציבורית "גולן מלאכת מחשבת", שהורשע כי ביצע העברות כספים בלתי חוקיות מהחברה לחשבונו הפרטי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, ונדון לשנתיים מאסר בפועל וקנס של 100 אלף שקל.

לדברי הפרקליטות, העונש שהוטל על דסאו בבית משפט השלום בתל-אביב הוא "מקל יתר על המידה, החורג ממדיניות הענישה הראויה והנהוגה, הן ברכיב המאסר המקל והן ברכיב הקנס הנמוך, ואינו הולם את חומרת העבירות בהן הורשע דסאו, ואת סכום הגזילה הגבוה".

ערעור הפרקליטות מופנה, בין היתר, נגד קביעת בית משפט השלום, לפיה השבת הגניבה על-ידי דסאו כ-5 שנים מקרות האירועים הצדיקה הפחתה משמעותית מעונשו.

בנוסף, נטען בערעור כי הקנס שהוטל על דסאו אינו משקף את חומרת מעשיו ואת הנזק שנגרם לחברה ולבעלי מניותיה, ואין בו כדי להרתיע ולהוקיע עבריינות כלכלית.

לפני כחודש וחצי גזר בית משפט השלום בתל-אביב עונש של שנתיים מאסר בפועל, 27 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 100 אלף שקל על דסאו.

שופטת השלום, דניאלה שריזלי, כתבה בגזר הדין כי "מעשיו של דסאו פגעו פגיעה כפולה ומכופלת במושכלות יסוד בשוק ההון, ערכי יסוד שבין אדם לחברו וערכי יסוד של הסחר בניירות ערך".

שריזלי ציינה כי דסאו לא שמר על כללי הדיווח ההוגן ונטל לעצמו מהונה של חברה ציבורית, וכך פגע ברכושם של משקיעים ובאמונם. בחודש יוני השנה הורשע דסאו בשלל עבירות על חוק ניירות ערך. בהכרעת הדין כתבה השופטת שריזלי כי קיימות פרצות וסדקים בגירסה "המיתממת" שהציג דסאו.

בכתב האישום המקורי, שהוגש ב-2007 נגד דסאו וגיל פרס, שכיהן כמנכ"ל גולן, מפורטות העברות בנקאיות של מאות אלפי שקלים ועד עשרות מיליוני שקלים שביצע דסאו מחשבון החברה לחשבונו הפרטי. זאת, תוך הסתרת המשיכות מהדירקטוריון, מבעלי המניות ומהמשקיעים.