ממחר: תא"ל שרמייסטר יחליף את טוניק כמפקד גל"צ

משרד הביטחון הודיע למפקד גל"צ יצחק טוניק כי החל ממחר הוא מסיים את תפקידו, וכי תא"ל אלי שרמייסטר ישמש בתפקיד עד למינוי מפקד קבוע

קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר, הגיע הבוקר (ג') לתחנת גלי צה"ל ביפו והשתתף בישיבה יחד עם עובדי התחנה והמפקד יצחק טוניק, שהודיע כי החל ממחר (ד') הוא מסיים את תפקידו ומפנה את המשרד. עוד מסר טוניק לעובדים כי תא"ל שרמייסטר ישמש בתפקיד עד למינוי מפקד קבוע.

כחודשיים לאחר סיום עבודתה של ועדת האיתור למפקד גלי צה"ל, בראשות האלוף במיל' יפתח רון-טל ובהשתתפות קצין חינוך ראשי תא"ל במיל' אלי שרמייסטר, החל השבוע השר אהוד ברק בסבב ראיונות ל-4 המועמדים לתפקיד - ינון מגל, מנשה סמירה, ירון דקל וגולן יוכפז.

בכירים בתחנה אמרו ל"גלובס" כי "זה מוזר שקצין חינוך ראשי, שאין לו מושג בתחום הרדיו, ישמש בתפקיד. כולנו בהלם מההודעה שקצין חינוך ראשי מסר היום לטוניק. עיקר ההלם הוא מהאופן שבו הדברים נעשו. לא מספיק השפילו אותו כשהדיחו אותו מהתפקיד לפני כמה חודשים? למה לא משאירים אותו בתפקיד עד למינוי קבוע?".

דוברת גלי צה"ל, טלי טננבוים, אישרה את הדברים.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "טוניק אמור לסיים את תפקידו כמפקד גלי צה"ל לבקשתו ב-30/11, כך סוכם מול צה"ל. מכיוון שתהליך הבחירה של מחליפו התארך מסיבותיו של שר הביטחון, הגיע טוניק להבנה עם מפקדיו כי למרות שביקש לסיים בסוף החודש, הוא יחכה עד שימונה לו מחליף על מנת להכניס אותו בצורה הראויה לתפקיד. בימים האחרונים התברר כי שר הביטחון איננו מאשר את הישארותו של טוניק בתקופה קצרה עד שימונה המחליף, ולכן יסיים טוניק את תפקידו כבר בסוף החודש, כפי שביקש. ממלא-מקום מפקד גלי צה"ל עד להחלטה על המחליף יהיה קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר, וכשימונה מחליף, טוניק יכניסו לתפקיד".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "בהתאם לסיכום שנערך בין ראש אכ"א למפקד גלי צה"ל היוצא, יצחק טוניק, יסיים טוניק את תפקידו מחר (30 בנובמבר), בהתאם לחוזה העסקתו ולאחר למעלה מ-4 שנים בתפקיד".

"החלטה מוזרה מאוד"

השדר הוותיק מיכה פרידמן התייחס למהלך ואמר: "אני חושב שזה מהלך שמעורר תהייה גדולה מאוד, ואני באופן אישי מרגיש נבוך והמום. אני לא מעלה על דעתי שמחר בבוקר תא"ל שרמייסטר, שהוא בחור טוב בפני עצמו וקצין מצטיין, ירים טלפון לדסק החדשות ויעיר הערות על תוכן השידורים או על אייטמים ששודרו - הרי הוא מעכשיו האיש שאמון על ההחלטות המקצועיות שמפקד תחנה אמון עליהן. וכל זה למה? משום שמפקדת חינוך ראשי אחראית על גלי צה"ל? זה פשוט מגוחך".

עוד אמר פרדימן כי "החל ממחר תא"ל שרמייסטר יקבל החלטות מקצועיות על שידורים. איך הוא בכלל יכול לקבל החלטות מסוג זה, הרי אין לו את הרקע המתאים, והוא מעולם לא עסק בדברים האלה. זה נראה לי הזוי. מישהו מעלה על הדעת שבכל יחידה צהלית אחרת היו עושים את זה - בשייטת היו מביאים מפקד שלא יודע לשחות?!? זה מהלך מטלטל מבחינת התחנה והעיתונאים שבה. אני מחכה בחיל ורעד לצעדים הבאים. זאת החלטה מוזרה מאוד שמדיפה מריח רע מאוד".