וינשטיין: "פגיעה בעצמאות העליון? לא יהיה כדבר הזה"

היועמ"ש בכנס הפרקליטות: "כשהגיעה לשולחני ההצעה לעריכת שימוע למועמדים לעליון, אמרתי לנתניהו: אינני מוכן שחוק כזה יופיע על שמי, וגם לא על שמך"

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, מתייצב לצד בית המשפט העליון ותוקף את יוזמות החקיקה שנועדו לפגוע בו. "בית המשפט העליון שלנו הוא בית משפט לתפארת", אמר וינשטיין בכנס הפרקליטות שנפתח הערב (ג') במלון הנסיכה באילת, "אני מבטיח נאמנה שכל אימת שייעשה ניסיון לפגוע בעצמאותו של בית המשפט העליון - ימצאו בי, היועץ המשפטי לממשלה, אויב מר ועיקש. לא יהיה כדבר הזה".

וינשטיין הוסיף כי "בית המשפט העליון שלנו עיצב עצמו במשך שנות דור כשומר אמיץ ונוקשה של שלטון החוק וזכויות האזרח. אסור לפגוע בבית המשפט העליון, אסור לפגוע במערכת המשפט. זאת הדמוקרטיה שבה אנחנו רוצים לחיות. בארץ אחרת ובשיטת משפט אחרת אנחנו לא חפצים להיות".

היועץ המשפטי סיפר כי כשהגיעה לשולחנו הצעת החוק שביקשה לערוך שימוע בוועדת החוקה בכנסת למועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון, הוא התקשר מיד לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אמרתי לראש הממשלה שהצעת חוק כזו לא תעבור, והיא צריכה להיות מסולקת עכשיו ולאלתר", אמר וינשטיין לקול תשואות אנשי הפרקליטות, "אמרתי לראש הממשלה: אינני מוכן שחוק שכזה יופיע על שמי, וגם לא על שמך. ראש הממשלה השיב לי: 'אדוני היועץ, אל תהיה מוטרד, החוק הזה יירד מיד מסדר היום הציבורי'. וכך היה".

משה לדור, יהודה וינשטיין, יעקב נאמן, גיא רוטקופף / צלם: יובל יועז
 משה לדור, יהודה וינשטיין, יעקב נאמן, גיא רוטקופף / צלם: יובל יועז