בכיר לבנוני: נשיא סוריה אסד עומד מאחורי שיגור הקטיושות

איש אופוזיציה לבנוני האשים כי השלטונות בדמשק הורו וסייעו לירי הרקטות בלילה לגליל המערבי ■ "מסר תקיף של ההנהגה הסורית שלפיו יממשו את האיום להצית אש במזרח התיכון"

ארגון הקשור לג'יהאד העולמי קיבל על עצמו מוקדם יותר היום את האחריות לשיגור הקטיושות הלילה מלבנון, אבל אחד מראשי האופוזיציה בביירות טוען כי מי שעמד, הלכה למעשה, מאחורי הירי - הוא בשאר אסד ואנשי משטרו, בהוראתם ובסיועם.

הלחץ על דמשק תפס תאוצה בשבועות האחרונים, אחרי שהשלטונות לא נענו לדרישות הקהילה הבינלאומית לחדול ממרחץ הדמים ששוטף את המדינה מאז החלה ההתקוממות נגד שלטונו של בשאר אסד. בשל כך, הטילה בסוף השבוע הליגה הערבית סנקציות חמורות נגד סוריה והנהגתה. זאת לאחר שהקהילה הבינלאומית החליטה על סנקציות חריפות משל עצמה.

חסן מנינמה, שכיהן בתפקיד שר החינוך והתרבות בממשלתו של סעד אל-חרירי בלבנון ואחד מראשי תנועת האופוזיציה "מחנה 14 במרס", אמר היום לגבי הירי כי "אין ספק שמדובר במסר תקיף שמעביר המשטר הסורי הן כלפי חוץ והן כלפי פנים - על כך שאנשיו יממשו את האיום להצית אש במזרח התיכון, אם היחס לדמשק יישאר כפי שהוא".

מנימנה אף צפה כי שיגור הרקטות יהיה רק "צעד ראשון בשורה של מהלכים שצפויים להתפתח באזור הגבול, כנגזרת של המצב בסוריה ובהשפעתו".

צבא לבנון איתר את משגרי הרקטות

כוחות יוניפי"ל וצבא לבנון איתרו מוקדם יותר שני משגרים שמהם נורו ארבע הקטיושות לעבר הגליל המערבי - כך אישרו גורמים ביטחוניים במדינה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הלבנוניים, שני המשגרים אותרו באזור ואדי עין אבל בדרום לבנון.

בעקבות הממצאים, מנהל צבא לבנון חקירה ומנסה להתחקות אחר חברי החוליה ששיגרו את הרקטה. עוד יושקע שם מאמץ למנוע הישנות של המקרה.

מקורות בחיזבאללה אמרו לתחנת הרדיו "קול לבנון" כי לארגון אין שום קשר לירי הרקטות. תגובת צה"ל, שהתבטאה בירי ארטילרי לעבר מוקדי האש, הוגדרה בחיזבאללה "תוקפנות ישראלית".