צפו בתמונות: פיתוח מדעי החושף תמונות שעברו פוטושופ

שני חוקרים למדעי המחשב בדארטמות' קולג' פיתחו שיטה מיוחדת שתחשוף ותדרג עד כמה תמונות עברו עיבוד בפוטושופ ■ צפו בתמונות לפני ואחרי הפוטושופ

דוגמניות, שחקנים מפורסמים ואפילו אנשים מהיומיום - כמעט כל מי שמצטלם למגזין או לפרסומת בעיתון עובר "ניתוח פלסטי" ממוחשב באמצעות נפלאותיה של תוכנת העריכה הגרפית פוטושופ. הצרת היקפים, הגדלת חזה, העלמת קמטים, נקודות חן וסימני צלוליטיס - המראה האמיתי של הסלב האהוב הוא לא בדיוק כמו זה שמשתקף מעל דפי העיתון.

בתחילת השנה החליט ארגון הבריאות האמריקני (American Medical Association) לצאת בקריאה נגד שימוש יתר בפוטושופ. בארגון טענו כי העיבוד והליטוש שעוברות תמונות, בעיקר של מפורסמים, עלולות ליצור בקרב ילדים ומתבגרים תמונה מעוותת של המציאות ושל ממדי גוף נכונים. הרעיון היה לייצר מנגנון של קנסות והבהרות, אך הוא לא היה מספיק אפקטיבי.

שני חוקרים ממחלקת מדעי המחשב בדארטמות' קולג', ד"ר האני פאריד ואריק קי, פיתחו שיטה מיוחדת שתוכל לחשוף ולדרג עד כמה תמונות עברו טיפול בפוטושופ.

ד"ר פאריד סיפר כי הרעיון לפיתוח המדעי עלה כשראה את הדרישות של ארגון הבריאות האמריקני לצד דרישות של ארגונים פמיניסטיים בבריטניה, צרפת ונורווגיה, שניסו לקדם חקיקה בנושא שתחייב תמונות שעברו עיבוד גרפי להיות מסומנות ככאלה.

לצפייה בתמונות לפני ואחרי טיפול בפוטושופ מתוך המחקר, לחצו כאן

צמד החוקרים, שפרסם את המחקר במגזין Proceeding of the National Academy of Sciences, בחן 468 תמונות של "לפני" ו"אחרי" פוטושופ ממקורות שונים באינטרנט. באמצעות ניתוח התמונות, הם פיתחו מערכת דירוג שלוקחת בחשבון עיבודים גרפיים כמו שינוי צבעי גוף ופנים, הצרת היקפים, עיצוב פנים סימטריות ועוד.

המערכת אמורה ליצור דירוג מ-1 עד 5 עבור תמונות שעברו עיבוד קל ועד כאלה שעברו מייקאובר שלם. מול התוכנה שפיתחו, הושבו בוחנים שבדקו בעצמם את השינויים. תוצאות הניסוי הראו שיש קשר חזק בין התוכנה לממצאים של הבוחנים.

המערכת החדשה, שעדיין רחוקה משימוש מסחרי, תאפשר גם לדוגמנים ודוגמניות לבקש מכלי התקשורת שעבורם הם מצטלמים לעבור ליטוש ברמה מסוימת לפי הדירוג של השיטה שפיתוח פאריד וקי.

בשורה התחתונה, הקוראים אמנם מעוניינים שהסלבס שלהם ייראו טוב, אבל הם גם רוצים שייראו מציאותיים. לסלי ג'יין סיימור, עורך המגזין "More" שפונה לנשים בנות 40 ומעלה, אמר ל"ניו-יורק טיימס" כי "הקוראים אינם טיפשים ויודעים אם אתה משפץ את התמונות יותר מדי. אם אתה עורך טוב, לא תלך רחוק מדי עם הליטושים".