מאקרו ארה"ב: התביעות לדמי אבטלה עלו ל-402 אלף

התביעות השבועיות מאכזבות ביחס לצפי בשוק - אנליסטים ציפו ל-393 אלף תביעות ■ אולם, המספרים לא ממתנים עדיין את סקר ה-APD שפורסם בארה"ב אמש

בזירת המאקרו בארה"ב, פורסם היום (ה') נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שעלו ל-402 אלף תביעות בשבוע שהסתיים ב-26 בנובמבר, לעומת 396 אלף תביעות בשבוע החולף. נציין כי הנתון מאכזב ביחס לציפיות האנליסטים בשוק, שציפו ל-393 אלף תביעות.

מדובר בנתון שלילי יחסית, אולם המספרים עדיין לא ממתנים את השפעת נתוני התעסוקה שפורסמו אתמול בארה"ב: סקר ה-ADP שפורסם, ריסק לטובה את התחזיות כשהצביע על יצירה של 206 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי בחודש נובמבר - כמעט פי שניים מעל צפי יצירה של 131 אלף משרות חדשות בלבד טרם פרסום הסקר.

בתוך כך, גם ממוצע התביעות השבועיות ל-4 השבועות האחרונים, עלו ב-500 תביעות ל-395,750 תביעות. בנוסף, עלתה כמות האנשים שמקבלים תביעות לדמי אבטלה ב-35 אלף, ל-3.74 מיליון מובטלים.

הנתונים המדוברים (סקר ה-ADP והתביעות השבועיות) מהווים מעין "מתאבן" לקראת דוח התעסוקה לחודש נובמבר שיפורסם מחר, שמהווה אינדיקטור משמעותי למצב שוק התעסוקה האמריקני.

שוק התעסוקה בארה"ב מרכז בחודשים האחרונים עניין רב לאור ההאטה בצמיחה של כלכלת ארה"ב, כאשר אנליסטים מאמינים כי יצירת משרות חדשות תסייע לגידול הצריכה הפרטית, ומשם תוביל את הכלכלה הגדולה בעולם חזקה לנתיב ההתאוששות.