ישראל ירדה למקום ה-23 בעולם בקצב עליית מחירי הדירות

המגזין "גלובל פרופרטי גייד" פרסם סקירה על ישראל ■ "הגאות בשוק הדירות בישראל נגמרה" ■ מדובר ברבעון הראשון מאז 2009 שבו נרשמה ירידת מחירים

צניחה חופשית: שוק הנדל"ן של ישראל דורג ברבעון השלישי במקום ה-23 בעולם, שלושה חודשים בלבד אחרי שדורג במקום השישי. כך עולה מדירוג שווקי הנדל"ן החזקים בעולם, שפרסם במהלך סוף השבוע המגזין "גלובל פרופרטי גייד" (Global Property Guide).

מהסקירה עולה כי מחירי הדירות בישראל ירדו בשיעור נומינלי של 3.27% ברבעון השלישי של 2011, בהשוואה לרבעון השני. בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד, מדובר בעלייה מתונה בשיעור נומינלי של 2.66%, מה שהציב את ישראל במקום ה-23, כאמור.

מובילות את הרשימה הן הודו, ברזיל, הונג קונג, לטביה ואסטוניה, עם עליות מחירים בשיעור דו-ספרתי בשנה החולפת. בעיר דלהי, זינקו מחירי הדירות ב-34%, ובסאו פאולו ב-29%. בתחתית הטבלה מדורגת אירלנד, בה המשיכו מחירי הדירות לצנוח בשנה החולפת ב-13.5%.

המגזין מייחד בסקירתו פרק על ישראל, ובו הוא קובע כי "הגאות בשוק הדירות הישראלי נגמרה" ומציין כי מדובר ברבעון הראשון מאז 2009 שבו נרשמה ירידת מחירים.

"התמתנות מחירי הדירות באה על רקע הגידול בהתחלות הבנייה", מציינים ב"גלובל פרופרטי גייד" ומוסיפים כי הירידה במחירים היא גם תוצאה של תגובה מאוחרת להעלאות ריבית על-ידי בנק ישראל וצעדים פיסקאליים שנקט משרד האוצר בתחום מיסוי הנדל"ן. "צפוי כי האפקט של צעדים אלה ימשיך להיות מורגש בעתיד", מסכמים כותבי הדו"ח.