ברק נגד שטייניץ: "הכלכלה צמחה למרות האוצר ולא בגללו"

שר הביטחון הופיע היום מול ועדת החוץ והביטחון ■ ברק: "הניסיון לייצר משוואה לפיה כל שקל שניתן לביטחון בא על חשבון דברים אחרים הינו אחיזת עיניים"

הקרב בין שר הביטחון, אהוד ברק, לבין שר האוצר, יובל שטייניץ, הגיע היום (ב') לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. ברק, שהופיע בפני חברי הוועדה ניצל את הבמה לחבוט שוב בשר האוצר. "הניסיון של האוצר לנכס לעצמו את ההצלחה הכלכלית הינו ניסיון שווא. הכלכלה צמחה למרות האוצר ולא בגלל האוצר", אמר שר הביטחון, שהסביר כי משרד האוצר התנגד להרחבת התקציב ערב המשבר הכלכלי ב- 2008 ובדיעבד הוכח כי כך נכון היה לנהוג.

לדבריו, השקט הביטחוני הוא גורם משמעותי לצמיחה בשנים האחרונות וספק אם ניתן היה לקיים דיון חברתי בקיץ האחרון ללא השקט הזה.

"הניסיון לייצר משוואה לפיה כל שקל שניתן לביטחון בא על חשבון דברים אחרים הינו אחיזת עיניים, שכן ללא ביטחון, הכלכלה לא הייתה צומחת, משקיעים זרים לא היו בוחרים להשקיע במדינת ישראל, וכלכלת מדינת ישראל לא הייתה נמצאת במצבה הנוכחי", הוסיף שר הביטחון.

ברק לא הסתפק בכך ואמר עוד כי "משרד האוצר טועה וככל הנראה אינו מבין את המציאות הכלכלית והצעדים המתחייבים ממנה. קיצוץ בנקודת הזמן הנוכחית ונוכח האתגרים גובל באי תבונה מאקרו כלכלית .

שר הביטחון הזהיר כי מי שסבור כעת כי לא ניתן להגדיל את הגרעון ב- 0.9 פרומיל עשוי למצוא עצמו מול מצב מסוכן בהרבה בה הוא יידרש להרחבה אך בנקודה בה הממשלה איבדה את האמון, כמי ששולטת בפעולותיה, מסוגלת לחזות קדימה את הצמיחה או הירידה בצמיחה לזהות את האתגרים ולהציב בפניהם מענה הולם".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי המשרד גאה בהתנהלותו הכלכלית לאור השנים האחרונות שהובילה את ישראל לאי קטן של יציבות, צמיחה ואבטלה נמוכה אל מול המשבר הקשה באירופה ובארצות הברית.