רון חולדאי: "המצוקה בדרום ת"א גדולה עקב המסתננים"

ראש עיריית ת"א בראיון לגלי צה"ל: "הטענה שהמסתננים הלא חוקיים עושים עבודות שישראלים לא רוצים לעבוד בעבודות שהם עושים אינה נכונה כלל. הם פשוט מקבלים שכר נמוך מדי"

ראש עיריית ת"א רון חולדאי אומר הבוקר (א') בראיון לגלי צה"ל כי "אי אפשר שלא להתייחס לעובדים הזרים כבני אדם. אבל מדינת ישראל מתייחסת לעובדים זרים בקלות רבה מדי ולהגירה בלתי חוקית בקלות רבה עוד יותר".

"בארץ יש כ-42 אלף מסתננים לפי משטרת ההגירה. יש כ-95 אלף תיירים ללא אשרה ועוד כ-20 אלף מסתננים לא חוקיים. בת"א יש כ-40-50 אלף עובדים זרים ובסופי שבוע כ-80 אלף עובדים".

עוד אומר חולדאי כי "הטענה שהם עושים עבודות שישראלים לא רוצים לעבוד בעבודות שהם עושים אינה נכונה כלל. הם פשוט מקבלים שכר נמוך מדי".

"כל הסיפורים שמספרים לנו הם מאינטרסים כלכליים וזה פוער פערים חברתיים מאוד גדולים".

- הטענות של תושבי דרום ת"א שאזורי המגורים שלהם הפכו לאזורי סמים ופשע.

"אני ממשיך לטפל בהם כבני אדם גם בתנאי מצוקה. המצוקה של השכונות האלה גדלה מאוד לאחר הגעת המסתננים הלא חוקיים. כיש בבית ספר בכל כיתה 5 תלמידים שאינם יודעים עברית אז התלמידים הישראליים נפגעים כי המורה לא יכול להעניק להם מספיק תשומת לב, לדוגמא".

- אז מה צריך לעשות?

"קודם כל צריך לסגור מהר את הגבול עם מצרים. לפעול נגד מעסיקים, לפעול נגד מערכות אחרות כדי שהדבר הזה ייפסק. אני רוצה לראות מדיניות של הממשלה שתהיה שקופה לכולם, מדיניות הגירה ברורה. לי כראש עירייה לא ברורה המדיניות שמשתנה כל הזמן. יש דברים מוזרים שנובעים מאי משילות".