שווה להרחיק עד סין

חשבתם שהעונה הזו של "המירוץ למיליון" מסתפקת בריביירה הקרואטית? טעות בידכם

כמו סינית

"המירוץ למיליון", יום ג' 21:00, ערוץ 2 רשת

אחרי שהיה נדמה שהעונה הזאת של "המירוץ למיליון" מסתפקת בריביירה הקרואטית, התברר שאת היעדים המרוחקים שמרו לנו לשיא העונה.

הפרקים האחרונים של תוכנית הריאליטי הזאת השיגו כבר רייטינג מעולה של יותר מ-30%. זה אולי קצת פחות ממה שהמתחרים עושים עם שני ילדים, קרן פלס, פסנתר ומיטלמן, אבל זה מלמד על היכולות של הפורמט: עם עוד 2-3 הדחות, אפשר שהמספרים יתקדמו קצת לכיוון ה-35%, בהחלט הישג ששווה להרחיק בשבילו עד לסין או עד שלא יהיה צופה בבית שלא יתאהב בענהאל.

באביב היא תשוב בחזרה

"אולפן ליגת האלופות", ימים ג'-ד' 21:00, "ערוצי 5"

אין אוהד כדורגל שלא מכיר את התוגה הקלה שמלווה אותנו בחודשים דצמבר עד פברואר, תוגה שהיא שנייה רק לחודשי הקיץ המיותרים שבין יוני לאוגוסט. עד שהתרגלנו להסתופף מול המסך בימי שלישי ורביעי ולצפות במשהו שכבר שום מונדיאל או יורו לא יכול לספק, והנה היא יוצאת לה לפגרת החורף.

יש לי חבר, צרכן נבון ממני בהרבה, שמתנתק מחלק מערוצי הספורט בחודשי הקיץ ובחודשי פגרת החורף של ליגת האלופות. אם כולנו היינו חכמים כמוהו, כנראה שערוצי הספורט היו מתמוטטים, מזל שכבר בשבת יש "סופר קלאסיקו" שנועד להשכיח מאיתנו את העובדה שמפעל הדגל של ערוץ הספורט הוא משהו שמשוחק בפועל פחות מחצי-שנה.

כמה מעמיתיי סבורים שהשנה קצת הגזימו ב"אולפן ליגת האלופות" על שלוחותיו השונות כמו "ערוץ הקיבוץ" למשל, שהתאהבו בפטפטת שלהם על חשבון הכדורגל. לטעמי זה בסדר גמור: אם אני בוחר להתרכז במשחק אחד נתון, הרי שזו ממילא לא בעיה. ואם בחרתי בערוץ הקיבוץ, אין לי עניין לצפות במשחקים עצמם, אלא רק בשערים.

בשאר הזמן אני מעדיף לשמוע את מודי בר-און, במשדר שכבר מזמן אינו תוכנית כדורגל אלא משהו גדול בהרבה.

סבתא חיה מתה

"מבצע סבתא", יום ג' 22:00, "יס 2"

הנה ההוכחה שיצירת אמנות, מרגע שהיא יוצאת מחזקתם של יוצריה, מקבל חיים משלה. אסי דיין למשל, כשהגה את "גבעת חלפון", חשב שיצאה לו בדיחה שתפסיק להצחיק אחרי שכולם מסביב כבר יהיו פיכחים. בפועל, הקאלט הזה סוחב כבר כמעט 40 שנה.

כך גם בקשר ל"מבצע סבתא", עוד "סרט סטלנים" קלאסי שהפך לפריט חובה בארון הסרטים של כל ישראלי מתחת לגיל 40.

האמת? זה אולי לא סרט משובח במיוחד, אבל הוא סרט מתוק להפליא שמבוסס לא בדיוק על מקרה אמיתי, אלא על רצף של אירועים דומים שהתרחשו במציאות הקיבוצניקית אי-שם בשנות ה-80.

3 האחים שנאלצים לארגן במהירות את קבורת סבתם האהובה מספקים משפטי מחץ לרוב, פיסת נוסטלגיה קיבוצניקית-נח"לאית, בניחוח "נובלס" ומתנדבות, קצת רעל צבאי מוקצן והרבה פאן.