35 אלף שקל קנס לחברה שלא פירטה שעות עבודה בתלושי השכר

בית הדין האזורי לעבודה הרשיע את חברת "גני אליזה", מפעילת גן אירועים, בעבירות של אי-פירוט השכר לשישה מעובדיה בניגוד לחוק הגנת השכר

חברה שלא פירטה שעות עבודה בתלושי השכר של העובדים הורשעה ונקנסה ביותר מ-35 אלף שקל. בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הרשיע לאחרונה, על-פי הודאתה, את חברת "גני אליזה", מפעילת גן אירועים, בעבירות של אי-פירוט השכר לשישה מעובדיה בניגוד לחוק הגנת השכר, וקנס אותה ב-35 אלף שקל.

"העובדה שהמחוקק מצא לנכון בתיקון מיוחד לקבוע חיוב של מעביד לפרט בתלוש השכר את כל הנוגע לשכרו של עובד, יש לה תכלית. התכלית היא שרק כאשר עובד יתבונן בתלוש השכר הוא יוכל לדעת עבור מה קיבל תשלום, והאם כל המגיע לו אכן שולם לו", כתב נשיא בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, רם כהן, והוסיף: "עבירה על החוק בעניין אי-פירוט השכר היא עבירה שיש להתבונן בה בחומרה, דווקא מעת שהמחוקק בתיקון מפורש לחוק מטיל את חובת הפירוט".

עוד הורה בית הדין לחברה לחתום על התחייבות בסך כ-85 אלף שקל כי היא תימנע מלעבור על חוק הגנת השכר בשנתיים הקרובות.

הפרת חובת פירוט שעות העבודה על-ידי "גני אליזה" התגלתה במסגרת חקירה שניהל משרד התמ"ת, ונגד החברה הוגש כתב אישום.

החברה הודתה בעובדות המפורטות בכתב האישום במסגרת הסדר טיעון, אך טענה כי מדובר בכשל טכני, וכי אין פגיעה ממשית בתנאי העבודה של 6 העובדים, ולכן לא מדובר בעבירה חמורה. השופט כהן קבע כי לא מדובר בכשל טכני אלא, כאמור, בעבירה פלילית שבצידה קנס משמעותי.

תיקון 24 לחוק הגנת השכר נכנס לתוקפו בפברואר 2009, ותכליתו היא להביא לשינוי ממשי ביכולת העובדים לשמור על זכויותיהם. בין היתר נדרש המעסיק לפרט בתלושי השכר את מספר ימי העבודה ושעות העבודה במקום העבודה בתקופה שבעדה שולם השכר, את גובה השכר לפי שעה ותשלומים שנוספים על השכר הרגיל, לרבות שעות נוספות, דמי הבראה, חופשה ומחלה.

התיקון לחוק זכה לביקורת בעיקר מצד מעסיקים שונים, שטענו כי חלק מהשינויים שהביא התיקון הם מכבידים, מעמיסים, מיותרים ואינם מתאימים למקומות עבודה המתאפיינים באמון אישי או במטלות עבודה גמישות.