רשת אימג'ינריום מאשרת: הפעילות הפסדית; סוגרת 3 סניפים

גאון אחזקות מאשרת את חשיפת "גלובס" לגבי מצבה של רשת הצעצועים ■ עלות שכרו של מנכ"ל אימג'ינריום היוצא, יואב גאון, עמדה ב-2010 על 750 אלף שקל

קבוצת גאון אחזקות מאשרת את החשיפה אמש (ג') ב"גלובס" לגבי מצבה של רשת הצעצועים אימג'ינריום (Imaginarium). היום (ד') אישרה גאון אחזקות בדיווח לבורסה כי הרשת נמצאת בקשיים, וכי מנכ"ל הרשת יואב גאון מסיים את תפקידו. כפי שנחשף אמש, גאון יוחלף במשה חג'ג' שמונה למנכ"ל הרשת.

רשת הצעצועים הספרדית מפעילה רשת חנויות לצעצועי התפתחות לתינוקות ולילדים בכ-30 מדינות בעולם, ובמחצית השנייה של 2008 החלה בפעילות בארץ, באמצעות הסכם זיכיון שעליו חתמה מול קבוצת גאון ל-5 שנים.

הרשת מונה בארץ 9 חנויות, ובכוונת הרשת לסגור 3 סניפים בשל הפסדים. בסוף 2010 הועסקו ברשת 49 עובדים.

ב-2010 גדלו מכירות הרשת ב-7.7 מיליון שקל, ולפי פרסומים מחזור המכירות שלה הגיע קרוב ל-20 מיליון שקל. יחד עם זאת, הפעילות הייתה הפסדית משום שרמת המחירים הגבוהה הקשתה עליה להתמודד עם התחרות בשוק.

קבוצת גאון דיווחה כי באחרונה אישרה הזרמה של עד 3 מיליון שקל לרשת לצורך המשך פעילותה.

בנוסף, בדוחות הרבעון השלישי ביצעה הקבוצה, שבשליטת משה גאון, הפחתה של 1.8 מיליון שקל.

גאון מכהן בתפקיד מנכ"ל הרשת מאז יולי 2008, ומאז ועד סוף 2010 עלות שכרו הסתכמה בכ-1.7 מיליון שקל, כשב-2010 עלות שכרו עמדה על כ-750 אלף שקל.

באימג'ינריום מסרו אמש ל"גלובס" כי "הרשת הפסדית, ואנחנו עושים כעת עצירה בהתפתחות והתאמות על מנת להביא את העסק לאיזון. אנחנו בוחנים פורמטים נוספים של המותג, כמו הפעלת חנות בתוך חנות או פינות מכירה, בשיתוף-פעולה עם רשתות קמעונאיות אחרות".