סקר אנליסטים מדאיג: קריסה עתידית במערכת הבנקים בסין

61% מהאנליסטים והסוחרים מכל העולם חוזים כי משבר בנקאות חמור בסין צפוי במהלך 5 השנים הבאות ■ גם גולדמן זאקס וקרן המטבע מספקים תחזיות פסימיות לגבי סין

מסקר נרחב שערכה סוכנות הידיעות בלומברג בקרב משקיעים פרטיים, אנליסטים וסוחרים מכל העולם עולה כי רוב הנשאלים צופים משבר בנקאות חמור בסין במהלך 5 השנים הבאות. חוסר אמון בהנהגה הסינית, עדויות שונות לצמיחה איטית ועיוותים רבים במערכת הבנקאות והנדל"ן, היו הסיבות המרכזיות שהובילו את המשקיעים להגיע להערכות אלו.

כ-61% מהנשאלים השיבו כי הם צופים קריסה במערכת הפיננסית של סין עד 2016 לכל היותר, כאשר רק 10% מהנשאלים היו בטוחים בכך שהבנקים הסינים יוכלו לשרוד כל משבר שיגיע. כמו כן, כ-35% מהנשאלים השיבו כי הם מצפים שהצמיחה בסין תאט לפחות מ-5% בשנה הקרובה.

עדויות לצמיחה איטית יותר בסין, כמו גם הפחתה בייצור, צריכה פרטית והייצוא הסיני שהאטו את הקצב במידת מה בשנתיים האחרונות, הסבו את תשומת ליבם של המשקיעים והאנליסטים שהחלו לדאוג כי המערכת הבנקאות הסינית תסבול בעתיד מעליה בחובות האבודים.

"הקצאת משאבים לא נכונה בעיקר במערכת הפיננסית ובמערכת הנדל"ן יובילו לחוסר יציבות במערכת הכלכלית והפולטית הסינית כאחד", אומר לאנס דאפיו, מנהל חברת UPI מקליפורניה ואחד ממשתתפי הסקר.

בנוסף לסקר של בלומברג, גם בית ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס וכן קרן המטבע הבינלאומית מספקים תחזיות פסימיות לגבי סין. שניהם צופים כי הצמיחה בסין תהיה איטית יותר עקב אינפלציה שתכה במדינה.