אתר גרופ-הון מבקש להוריד את דמי הניהול במוצרים פיננסיים

האתר מרכז קבוצות לרכישת מוצרים פיננסיים לקרנות השתלמות, קופות גמל, הלוואות, משכנתא, ביטוח מנהלים, תיקי השקעות ועוד

בניסיון להתמודד עם דמי הניהול הגבוהים על חסכונות פיננסיים ולנצל את כוחם של הצרכנים גם בתחום הזה - נולד גרופ-הון (group-hon.co.il): אתר שמרכז קבוצות לרכישת מוצרים פיננסיים לקרנות השתלמות, קופות גמל, הלוואות, משכנתא, ביטוח מנהלים, תיקי השקעות ועוד.

האתר מבקש להוזיל את דמי הניהול ללקוחות הפרטיים (עצמאים, שכירים בחברות קטנות) שאין להם כוח מיקוח מול בתי ההשקעות, ושמשלמים בדרך-כלל את מחיר המקסימום ואת התקרה המותרת.

האתר פונה לגופים הפיננסיים ומשיג הטבות מותנות מספר מינימום של מצטרפים, בדומה לאתרי קופונים למיניהם. עד כה הוא עושה זאת עבור לקוחות בתי ההשקעות הדס ארזים ו- IBI, ובקרוב מתארגנות קבוצות לתמיר פישמן, איילון פיננסים וגופים נוספים.

כך, למשל, מדגימים באתר - לשכיר בן 40 עם קופת גמל ובה 100 אלף שקל המשתחררת בעוד 27 שנה, בדמי ניהול של 1.2%, בהנחה שהתשואה הממוצעת הרב-שנתית היא כ-6% - אם דמי הניהול היו יורדים ל-0.7% לשנה כמו שמוצע באתר, השכיר היה חוסך רק בדמי הניהול 40,798 שקל: סכום שהיה מצטרף כמובן לחיסכון עצמו - 363,672 שקל - ומהווה תוספת של כ-12.6% להיקף הפיקדון.

יניב סבן, מייסד ומנכ"ל האתר, מזכיר כי לעצמאים ולשכירים בארגונים קטנים אין כוח מיקוח, והם משלמים לעתים את הרף הגבוה ביותר ומסבסדים בפועל בסבסוד צולב את הארגונים הגדולים, להם כוח מיקוח רב מול גופי הפנסיה בישראל.

"הפערים בין דמי הניהול מגיעים למאות אחוזים", אומר סבן, "ומטרת האתר היא להביא מסה קריטית של חוסכים לגופים הפנסיונים שכבר הצטרפו, על מנת לקבל את דמי הניהול הנמוכים ביותר האפשריים".

עד כה נסגרו שתי מכירות עם מקסימום של 60 מצטרפים. הקבוצה מקבלת התחייבות לדמי ניהול בגובה מסוים - אבל המוצר הפיננסי נסגר מול החברה המציעה (לאתר אסור לייעץ או למכור).

"הטראפיק כרגע הוא של כמה אלפים בחודש, ויש ציפייה להרבה יותר בהמשך. צריך לחנך את הישראלים לרכוש מוצרים פיננסיים באינטרנט", אומר סבן.