איטליה הצליחה לגייס 3 מיליארד אירו בריבית שיא - 6.47%

(עדכון) - איטליה גייסה באגרות חוב ל-5 שנים ■ הריבית שנקבעה - הגבוהה ביותר להנפקה ראשונה מאז הושק גוש האירו ב-1999 ■ בנובמבר גייסה איטליה בריבית גבוהה של 6.3% ■ ירידות בבורסות אירופה; חוזים יציבים על מדדי וול סטריט

אחד המבחנים החשובים לראש הממשלה האיטלקי החדש-יחסית, מריו מונטי, התרחש היום (ד') כאשר איטליה גייסה 3 מיליארד אירו לאג"ח 5 שנים. הבעיה? הריבית נקבעה על 6.47%, שיא שלילי-אירופה-חדש בהנפקה ראשונה.

הסיבות לריבית הגבוהה ברורות: המדינה עמוסת החובות, עם ממשלת טכנוקרטים שהחליפה את ממשלתו של סילביו ברלוסקוני, ומשבר החובות באירופה.

ההנפקה הנוכחית קטנה יחסית - 3 מיליארד אירו - מה שתרם ליכולת הגיוס המקסימאלית, הגם שבריבית גבוהה כאמור, למרות הנזילות החלשה לקראת סוף השנה האזרחית.

זהו המבחן הרציני הראשון לאחר סוף השבוע האחרון, בו הסכימו מנהיגי גוש האירו לחזק את המשמעת הפיסקאלית ביבשת. עד כה, גם צעד זה לא הרגיע את השווקים, ולראייה בורסות וול סטריט ננעלו אמש זה היום השני ברציפות במגמה שלילית מובהקת.

עם זאת, נציין כי איטליה כבר "למודת" ריביות גבוהות כאשר רק בחודש שעבר היא הנפיקה אג"ח ל-5 שנים בתשואה של 6.3%, הגבוה ביותר מאז הושק מטבע האירו ב-1999.