פובליסיס חידשה את המו"מ לרכישת באומן-בר-ריבנאי

אם העסקה תצא לפועל, היא תבוצע מול יורם באומן לאחר שירכוש את חלקם של השותפים האחרים במשרד ■ רגב-קויצקי שבשליטת באומן יהפוך לליאו ברנט

למרות המשבר הכלכלי הפוקד את אירופה, האפשרות שקבוצת הפרסום הצרפתית פובלסיס תרכוש את משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, עולה שוב על הפרק: ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים נערך משא-ומתן חשאי בין יו"ר קבוצת באומן-בר-ריבנאי, יורם באומן, לבין פובליסיס על רכישת מניות במשרד.

מדובר על עסקה כוללת, שבמסגרתה תרכוש פובליסיס את המשרד על כל אחזקותיו וחברות-הבנות שלו. אם העסקה תקרום עור וגידים, יהפוך משרד הפרסום רגב-קויצקי(שבשליטת באומן) לליאו ברנט, בעוד באומן-בר-ריבנאי יישאר סאצ'י&סאצי.

בנוסף, פובליסיס מתעתדת להפעיל בארץ חברת מדיה נוספת לצד זניט מדיה. חברה זאת אמורה לקלוט, בין היתר, את תקציבי הפרסום של גלר-נסיס המתנהלים כיום במדיה קום.

עוד נודע, כי העסקה המתגבשת היא מול יורם באומן עצמו, שיצטרך לצורך ביצועה לרכוש את חלקם של השותפים האחרים, שוני ריבנאי, מיקי בר ומשה גאון.

לקבוצת פובליסיס יש 3 מותגי פרסום: פובליסיס, סאצ'י אנד סאצ'י וליאו ברנט. כיום היא פועלת בישראל באמצעות גלר-נסיס (תחת פובלסיס) באומן-בר-ריבנאי (המייצג את סאצ'י&סאצ'י), חברת המדיה זניט, פובליסיס דיאלוג (לשעבר סופר פוש) וחברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק.

הקטר המוביל

פובליסיס היא אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם אך בישראל היא נחלה שורת אכזבות, כשהמשרדים שבהם רכשה מניות נקלעו למשברים לא פשוטים. הראשון היה פרסום אריאלי, שנחשב שנים ארוכות "לבית הספר" של משרדי הפרסום אך נקלע לפני כעשור למשבר אובדן לקוחות שרק הלך והחריף. בסופו של דבר הוא מוזג בגלר-נסיס.

ליאו ברנט החלה את דרכה בישראל באמצעות רכישת מניות בראובני-פרידן אך המשרד החליט במהלך הדרך לקנות בחזרה את מניותיו מהקבוצה כדי לחבור לקבוצת אינטרפבליק. בעקבות זאת הופסקה למשך מספר שנים פעילות המותג ליאו ברנט בישראל.

במקביל עלה בפובליסיס הרעיון לרכוש מניות בבאומן-בר-ריבנאי ולהפוך אותו לקטר המוביל של הקבוצה בישראל - אולם בשני ניסיונות שונים הצדדים לא הגיעו להסכמות כספיות. במקום זאת בחרו בפובליסיס להשקיע בגלר-נסיס, ורכשה בו מניות. בשלב זה פובליסיס אמנם הייתה פרוסה על מספר לא מבוטל של עסקים בישראל, אך עובדה זאת לא הביאה להגברת ומקסום כוחה.

בהמשך, ובאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, ניסתה פובליסיס למקסם את כוחה באמצעות הקמת חברת האחזקות פובליסיס גרופ ישראל. יאיר גלר ומשה נסיס מונו ליו"ר משותף של הקבוצה. המהלך כלל גם מיזוגו של אריאלי לתוך גלר-נסיס.

אבל גם הקמת הקבוצה לא העלתה את פובליסיס על פסי ההצלחה. גלר-נסיס, שאמור היה לשאת את הקבוצה קדימה, נכנס למשבר תוך שהוא הולך ומאבד תקציבים. גם ההימור של המייסדים על המנכ"ל שי גורן לא הוכיח את עצמו והוא פוטר אחרי שנה. כרגע לא מסתמנת במשרד עתודה ניהולית שתחליף את המייסדים.

ב-2004, לאחר מפח הנפש האחרון שספג באומן-בר-ריבנאי כשהמו"מ עם פובליסיס לא צלח, הוחלט במשרד לבנות קבוצה עם מספר ראשים. המשרד רכש מניות במספר משרדים בהם אזימוט (50%); רגב-קויצקי (60%), בפרסום פלד (שמוזג לתוך רגב-קויצקי), במשרד הפרסום אקספרט (50%) ובערמוני-בייטס.

למעשה, באומן-בר-ריבנאי עבר דרך הפוכה מזו שעברה קבוצת פובליסיס. את השנה האחרונה סיים המשרד בהישגים לא מבוטלים בגיוס (ישראכרט, טורנדו). כך שבמצב הנוכחי מגיע באומן לשולחן המו"מ חזק יותר מתמיד, בעוד פובליסיס נמצאים אולי במצב הגרוע ביותר שהם היו בו בארץ מאז כניסתם.

יורם באומן, מבעלי באומן-בר-ריבנאי, מסר: "אנחנו מדברים עם פובליסיס כבר עשר שנים - גם עכשיו. אני מאוד אשמח אם יקרה משהו". יאיר גלר, יו"ר משותף של קבוצת פובליסיס בישראל, העדיף שלא להגיב על הידיעה.

אותות משבר
 אותות משבר