אירופה ננעלה בעליות של עד 1% לאחר נתוני מאקרו חיוביים

מדד מנהלי הרכש בצרפת רשם עלייה לרמה של 50.2 ■ גם מדד מנהלי הרכש של גרמניה ממשיך עם האופטימיות ■ הנפקת אג"ח מוצלחת של ממשלת ספרד ■ התביעות לאבטלה בארה"ב ירדו לרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2008

המסחר באירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים בשיעור מירבי של 1% על רקע מספר נתוני מאקרו חיוביים באירופה וגם בארה"ב. מדדי מנהלי הרכש בצרפת וגם בגרמניה הצביעו על עלייה לעומת החודש הקודם, ובספרד נרשמה הצלחה בגיוס אג"ח. בארה"ב, מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה נפלו לרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2008, התביעות השבועיות נפלו מתחת לרמה שמתחתיה ישנה אינדיקציה לשיפור בשוק התעסוקה, והממוצע הנע של התביעות בחודש האחרון ירד לשפל שלא נראה מאז יולי 2008.

מדד מנהלי הרכש של צרפת לחודש נובמבר פורסם היום והוא נותן מעט אופטימיות כשהוא הצביע על עלייה לעומת החודש הקודם, כשבתחום השירותים המדד אפילו הצביע על צמיחה כשרשם נתון של 50.2 לאחר שבחודש הקודם נקבע על 49.6. גם בתחום הייצור נרשמה עליה במדד אולם הוא עדיין מצביע על התכווצות כשרשם רמה של 48.7 לעומת 47.3 בחודש הקודם.

גם מדד מנהלי הרכש בגרמניה לחודש נובמבר ממשיך עם האופטימיות, כשגם הוא רושם עלייה חדה יחסית לעומת הציפיות שהצביעו על יציבות. המדד בתחום השירותים רשם עליה לרמה של 52.7 לעומת 50.3 בחודש הקודם, כשהצפי לחודש הנוכחי היה 50.1. גם המדד בתחום הייצור רשם עליה לרמה של 48.1 לעומת 47.9 בחודש הקודם, כשהצפי היה לירידה ל-47.1.

מדד המחירים לצרכן של אירופה לחודש נובמבר רשם היום עלייה של 3% בהתאם לתחזיות ודומה לעלייה שנרשמה בחודש שעבר.

ממשלת ספרד הצליחה לגייס היום 6 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-10 שנים, בעקבות כך, התשואות על אגרות החוב של ספרד ירדו לרמה של 5.24%. מדובר בסכום כפול מהסכום העליון שהממשלה הספרדית הציבה - 3 מיליארד אירו.

יושב ראש הפידרל ריזרב בן ברננקי אמר שלפד אין כרגע תוכניות להעביר כספי סיוע נוספים לבנקים ברחבי אירופה על מנת לסייע להם להתמודד עם המשבר. כך טוענים שני סנאטורים רפובליקנים שהשתתפו בפגישה איתו.

בארצות הברית התפרסם היום נתון מעודד במיוחד של מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה, והנתון הצביע על ירידה של 19 אלף בקשות לעומת השבוע החולף לרמה של 366 אלף בקשות לעומת ציפיות לכ-390 אלף תביעות. מדובר ברמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2008.

אתמול, הודיעה סוכנות דירוג האשראי פיץ' על הורדת דירוג האשראי של 5 בנקים ברחבי אירופה. הבנקים שספגו הורדת דירוג: בצרפת - הבנקים Banque Federative du Credit Mutuel ו- Credit Agricole. בפינלנד - OP Pohjola Group, דנמרק - Danske Bank A/S, הולנד - Rabobank Group. (לסיפור המלא)

בניגוד לאירופה - נתוני מאקרו חלשים באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום בירידות שערים בהובלת החברות הקשורות לשוק הסחורות וזאת בעקבות נתון מדד מנהלי הרכש בסין שהצביע על התכווצות. מעבר לנתון המאקרו המכביד על המדדים עדיין גוברים החששות מפני משבר החוב באירופה ובוול סטריט אמש נרשמה מגמה שלילית.

מדד מנהלי הרכש בסין המפורסם ע"י HSBC מצביע על התכווצות בפעילות הייצור במפעלים הסיניים בחודש נובמבר. מדד ה-HSBC ירד ל-47.7 נק' לחודש נובמבר - קריאה הנמוכה מהרמה המצביעה על התרחבות (50 נק'). בהתייחס לחודש דצמבר צופים כי מדד מנהלי הרכש יעמוד על 49 נק'. (לסיפור המלא)

"למרות שמדד מנהלי הרכש בסין מצביע על בלימה בירידת פעילות היצור, עדיין מדובר בחולשה והנתון לא מעודד", כך אמר אסטרטג בכיר ב-City Index in Sydney. "קשה מאוד לפתח התלהבות משוק הסחורות.

בין המניות המרכזות עניין BHP Billiton Ltd , PetroChina Co