פרשת הירשזון: הופחתה הפנסיה של עובדיה כהן מהע"ל

כהן הורשע בגניבת 10 מיליון שקל מהע"ל ■ ביה"ד: הנסיבות החמורות שבהן הורשע מצדיקות את שלילת מרבית הפנסיה שלו - מ-26 אלף שקל בחודש לכ-3,000 בלבד

נשיא בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, מיכאל שפיצר, התיר היום (ה') להסתדרות העובדים הלאומית להפחית את קצבת הפנסיה החודשית המשולמת לעובדיה כהן - ששימש כמנהל הכספים של הארגון, והורשע במסגרת "פרשת אברהם הירשזון" בגניבה של 10 מיליון שקל מכספי הארגון - מסכום של למעלה מ-26 אלף שקל לכ-3,000 שקל בלבד.
זאת, בנימוק כי הנסיבות החמורות שבהן הורשע כהן מצדיקות את שלילת מרבית קצבת הפנסיה שהוא מקבל.

עוד קבע בית הדין כי על כהן להחזיר את כספי פיצויי הפיטורים ששולמו לו במועד פרישתו בסך של כ-264 אלף שקל, וכן את כספי ההודעה המוקדמת ודמי ההסתגלות שקיבל כשפרש בסך של כ-231 אלף שקל.

כמו כן חייב בית הדין את כהן להשיב את הסכומים אשר שולמו לו ממועד פרישתו בנובמבר 2003 ועד למועד הגשת כתב התביעה נגדו ביולי 2009.

בתגובה להחלטת בית הדין מסר עו"ד נחום פינברג, שייצג את הסתדרות העובדים הלאומית בצוותא עם עורכי הדין אלון נוי וענבל אלטמן ממשרדו, כי "מדובר בהחלטה חשובה, עקרונית ותקדימית, שמשמעותה היא כי ניתן לשלול זכויות גמלה, גם כאשר מעילה של עובד התגלתה לאחר פרישתו ולאחר שהחל לקבל את הגמלה".

עובדיה כהן יוצג בידי עו"ד עמיר סגל.