S&P: תחזית קודרת לבנקים בארה"ב בשנת 2012

דוח מיוחד שחושפת היום סוכנות הדירוג מעלה כי התחזית לביצועי הבנקים האמריקניים ב-2012 היא עגמומית מאוד ■ "עד כה הסיכון להידבקות ממשבר החוב באירופה נותר החשש המרכזי"

סוכנות הדירוג S&P שוב משחררת מסר מדאיג לשוק האמריקני; על פי דוח שמוציאה היום (ה') סוכנות הדירוג Standard & Poor's, התחזית לביצועי הבנקים האמריקניים ב-2012 היא עגומה מאוד, כך לפי כלכלני סוכנות הדירוג.

על פי הודעת S&P הגורמים המרכזיים שיכולים לגרום לצמיחה כלכלית משמעותית ולהתרחבות ב-2012 הצטמצמו לצמרות ההכרזת הפד כי הכלכלה האמריקנית התרחבה באופן מתון עד כה ברבעון הרביעי.

"השאלה הגדולה שנותרה היא עד כמה הככלכה הגלובלית תאט השנה", מציינים כלכלני סוכנות הדירוג. עוד מציינים כי הגבלות הרגולטוריות שיכולות להחליש את המרווחים יפגעו בצמיחת ההכנסות של הבנקים האמריקניים במהלך השנה.

כלכלני חברת הדירוג מציינים אף גורמים נוספים שייפגעו בבנקים השנה וביניהם רמת הריבית הנמוכה בארה"ב והאטה במסחר אך הסיבה המרכזית שגורמת לכלכלנים לצאת בתחזית קודרת יותר לגבי הבנקים טמונה באירופה, "עד כה הסיכון להידבקות ממשבר החוב באירופה נותר החשש המרכזי", ציינו ב-S&P.