פיץ' הורידה דירוג ל-6 בנקים מובילים בארה"ב ובאירופה

סוכנות הדירוג מזהירה מפני "אתגרים גוברים והולכים" לבנקים בהקשר של משבר החוב האירופי שמאיים על היציבות שלהם ■ בין הבנקים: גולדמן זאקס, בנק אוף אמריקה, סיטי ועוד

פיץ', סוכנות הדירוג הבינלאומית השלישית בגודלה, הורידה הלילה (ו') לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דירוג החוב של 6 מתוך 10 הבנקים הגדולים ביותר בעולם על רקע "אתגרים גוברים והולכים" בהקשר של משבר החוב האירופי שמאיים על היציבות שלהם.

בין הבנקים שספגו הורדת דירוג ברמה אחת: גולדמן זאקס , בנק אוף אמריקה , BNP פאריבה , סיטיגרופ , ודויטשה בנק . ל-Barclays וקרדיט סוויס הורידה את הדירוג ב-2 רמות ל-A' מ-AA מינוס. סוכנות הדירוג מסרה כי השווקים והמוסדות הפיננסיים עומדים בפני אתגרים וסיכונים לאור ההתפתחויות הכלכליות באירופה ובארה"ב, כמו גם רגולציה הדוקה.

הורדת הדירוג ע"י סוכנות פיץ' מגיעה מספר שעות לאחר האזהרה של סוכנות S&P מתחזית קודרת לבנקים בשנת 2012, וכשבועיים אחרי ש-S&P חתכה את הדירוג של ל-15 בנקים בארה"ב ואירופה. גם מודי'ס הורידה דירוג לבנקים לאחרונה.

בתוך כך, פיץ' אישררה דירוג A ל-JP מורגן , מורגן סטנלי , ו-UBS . הסוכנות אישררה גם דירוג A פלוס לבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל .