סלרה גייסה 9.2 מיליון דולר בהובלת וודאפון וכרמל ונצ'רס

חברת הקלינטק הישראלית מאפשרת את הוזלת השימוש בתאי דלק חשמליים ופונה לשוק הסלולר ■ ב-2013 היא צפויה להיכנס לשוק של 3 מיליארד דולר

חברת הקלינטק הישראלית סלרה (CellEra) גייסה 9.2 מיליון דולר בסבב גיוס שני. את הגיוס הובילה קרן ההשקעות של מפעילת התקשורת הגלובלית Vodafone וקרן ההון סיכון הישראלית כרמל ונצ'רס. עבור וודאפון זו ההשקעה הראשונה בחברת קלינטק בכלל, ובחברת קלינטק ישראלית בפרט.

סלרה מפתחת טכנולוגיה להוזלת השימוש בתאי דלק חשמליים, ומתעתדת להציע את המוצרים שלה דווקא לשוק התקשורת הסלולרית.

זיו גוטספלד, שמשמש כמנכ"ל החברה, אחיו שמשון גוטספלד, סמנכ"ל טכנולוגיות, ודריו דקל, סמנכ"ל פיתוח והנדסה, הקימו את סלרה בשנת 2007 במטרה לספק פתרונות נקיים ויעילים לאחסון והמרה של אנרגיה, ובעלות נמוכה משמעותית מאלו המצויים בשוק.

הרעיון שמאחורי הקמת החברה הוא לתכנן את התאים כך שלא יהיה צורך בשימוש בחומרי מבנה יקרים. מאז הקמתה ועד היום גייסה סלרה כ-13 מיליון דולר, בין השאר מהמשקיעים יזראל קלינטק ונצ'רס, B-2-V פרטנרס ומשקיעים פרטיים.

זיו גוטספלד סיפר היום ל"גלובס" כי המייסדים עמלו במשך שנתיים על הוכחת ההיתכנות. "ביקשנו לפתח תאי דלק חדשים, יעילים וזולים יותר. כיום חסם השימוש בתאי דלק הוא העלות הגבוהה.

"האב-טיפוס כבר מופעל אצל commScope - חברת תשתיות אמריקנית גדולה לעולם התקשורת. לפני שנתיים התחלנו בפרויקט משותף של פיתוח, במסגרת בירד, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה"ב. פרויקט הפיתוח הסתיים באחרונה בהצלחה. כעת חתמנו על הסכם מסחור ואנחנו עובדים על הפיכת האב-טיפוס למוצר מסחרי".

* מתי המוצר צפוי לצאת לשוק?

גוטספלד: "בשנה הקרובה נתחיל בניסויי האב-טיפוס. אנחנו מעריכים שנהיה בשוק ב-2013".

המוצר של סלרה מיועד לפתור את הבעיה של אספקת אנרגיה סדירה לאתרי שידור סלולריים, ואמור להחליף גנרטורים שמופעלים על דיזל ומצברי עופרת, שמשמשים את חברות הסלולר כיום. השוק העולמי מוערך ב-3 מיליארד דולר בשנה.

* אתם חברת קלינטק, למה בחרתם בשוק הסלולר?

"במשך חצי שנה בדקנו את שוקי היעד, ובחרנו בשוק הסלולר כי המפעילות בשווקים מתפתחים ניצבות כיום בפני בעיה שפוגעת משמעותית ברווחיהן, בתדמיתן, ובעמידתן בתנאי הרגולציה. ספקי התקשורת 'שורפים' מיליוני ליטרים של דיזל ביום, ותוך כדי כך מזהמים את הסביבה".

לדברי זיו גוטספלד, העלות הגבוהה מנעה מספקי התקשורת להשתמש בתאי הדלק, ואת הבעיה הבעיה הזו בדיוק מנסה סלרה לפתור.

עבור קרן כרמל מדובר בהשקעה ראשונה בחברת קלינטק. אורי בנדורי, שותף בקרן, אמר היום כי הבחירה בסלרה נעשתה לאחר שהקרן הכירה בפוטנציאל הגדול של החברה, אך גם ביכולת של כרמל למנף את ההיכרויות שלה בשוק התקשורת הבינלאומי, שהוא שוק היעד של סלרה.