האוצר והתמ"ת מקימים קרן לעסקים בכ-3 מיליארד ש'

המדינה תעמיד 500 מיליון שקל ואילו הבנקים ימנפו סכום זה לכדי 3 מיליארד שקל, במטרה להקל על מצוקת האשראי במשק

משרדי התמ"ת והאוצר הוציאו היום (ד') מכרז בקרב הבנקים להקמת קרן אשראי בהיקף של 3 מיליארד שקל, במסגרת הקרן לעידוד עסקים קטנים ובינוניים. כך נודע ל"גלובס". המדינה תעמיד 500 מיליון שקל ואילו הבנקים ימנפו את הקרן לכדי 3 מיליארד שקל, במטרה להקל על מצוקת האשראי במשק נוכח משבר החוב באירופה וההאטה הכלכלית בעולם.

מטרת הקרן לעסקים קטנים ובינוניים הינה לאפשר לעסקים בעלי יכולת החזר שאינם מצליחים לגייס אשראי בנקאי לעשות זאת בעזרת ערבות המדינה. ערבות המדינה משנה את פרופיל הסיכון שרואים הבנקים בעת מתן ההלוואה, ובכך מתמרצת אותם להעמיד אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, דבר אשר באופן שגרתי הבנקים נמנעים מלעשות. במסגרת הקרן, מתחייבת המדינה לספק ערבות בשיעור של 70% לכל הלוואה ולסבסד לבנק את עלות בדיקת העסקים.

מתחילת פעילות הקרן היא העניקה הלוואות לכ-6,500 עסקים קטנים בסכום כולל של 2 מיליארד שקל, והלוואות ל-650 עסקים בינוניים בסכום של 1.8 מיליארד שקל.

"נמשיך לבחון דרכים להגדלת האשראי לעסקים קטנים ובינוניים גם בתחומי הרגולציה, תוך יצירת מתווה שיעודד גם את הבנקים להעניק יותר הלוואות ומימון לעסקים הקטנים והבינוניים", מסר שר התמ"ת שלום שמחון.