יאהו שוקלת למכור אחזקותיה ביפן תמורת 18 מיליארד ד'

החברה שוקלת למכור להוריד משמעותית את היקף אחזקותיה בחברת המסחר האלקטרוני עלי-באבא ■ החברה מתכוונת למכור את כל אחזקותיה בחברת יאהו-יפן

יאהו שוקלת לדלל משמעותית את אחזקותיה במזרח הרחוק. הוול סטריט ז'ורנל מדווח היום (ה') שמועצת המנהלים של החברה מתכוון לדון היום באישור תוכנית שתכלול מכירת רוב נכסיה של החברה ביפן, ומכירת חלק ניכר מאחזקותיה בחברת עלי-באבא היפנית.

על פי הדיווח בעיתון הכלכלי, חברת יאהו שוקלת להפחית את אחזקותיה בחברת המסחר האלקטרוני היפנית עלי-באבא מ-40% ל-15%, ולמכור את כל 35% ממניות חברת יאהו-יפן שבבעלותה. היקף העסקה הכולל מוערך בכ-18 מיליארד אירו.

חברת עלי-באבא בעצם תרכוש בחזרה את המניות של יאהו בעסקה פטורה ממס, כך יקרה גם במקרה של יאהו-יפן. חברת עלי-באבא האיצה את המהלכים לרכישת המניות מיאהו לאחר פיטוריה של קרול בארטס, המנכ"ל של יאהו, בספטמבר האחרון ושהתנגדה בתוקף לעסקה הזאת.

החברה שסובלת מירידה משמעותית בנתח שהיא תופסת בתחום החיפוש באינטרנט, שוקלת גם הצעות לרכישות חלקים ממניותיה על ידי חברות השקעות פרטיות, במטרה להכניס כספים לקופת החברה המתרוקנת.

"אם כל הצדדים יצליחו להגיע להסכמה בנוגע לעסקאות המתגבשות, אז כולם ירוויחו", אומר פול וו, אנליסט בחברת סמסונג סיקיוריטיס. ביאהו ובעלי-באבא סירבו להגיב על הדיווח.