הכלכלה הבריטית צמחה ב-0.6% ברבעון השלישי - מעל הצפי

התחזיות המוקדמות עמדו על צמיחה של 0.5% ברבעון השלישי ■ "הנתון הכלכלי שמפורסם היום לא משנה את העובדה כי הרבעון הרביעי יהיה הרבה יותר חלש"

הכלכלה הבריטית צמחה ב-0.6% ברבעון השלישי כך מדווחת היום (ה') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבריטניה. בכך עקפה הכלכלה הבריטית את התחזיות המוקדמות לצמיחה של 0.5%. מדובר בפרסום אומדן השלישי והאחרון לנתון התמ"ג.

פעילות הייצור עלתה ב-0.2%, בתעשיית השירותים חלה עלייה של 0.7%. עוד עולה מנתוני התמ"ג כי לא חל שינוי בהוצאה הפרטית, הוצאות הממשלה גדלו ב-0.2%, הייצוא ירד ב-0.8% והייבוא עלה ב-0.5%. המלאים עלו ב-2.9 מיליארד פאונד ותרמו 0.6% לעלייה בתמ"ג.

למרות הנתון החיובי עדיין אין בה בשורה לרבעון הרביעי ולגבי שנת 2012, נגיד הבנק המרכזי של בריטניה אמר אתמול כי הכלכלה הבריטית עלולה שלא לצמוח ברבעון הנוכחי וברבעון הראשון של 2012 ככל שגוש האירו מידרדר למיתון. נציין כי אתמול מודי'ס פרסמה דוח לפיו הכלכלה הבריטית ניצבת בפני אתגרים משמעותיים והוסיפו אזהרה להורדת דירוג.

"הנתון הכלכלי שמפורסם היום לא משנה את העובדה כי הרבעון הרביעי יהיה הרבה יותר חלש", אמר פיליפ רוש, כלכלן ב-Nomura International Plc בלונדון. "הבנק המרכזי מודאג לגבי מידת החולשה של הכלכלה ב-2012 והוא עשוי לעודד תוכנית הקלה כמותית נוספת", אמר.

ברבעון השלישי הגירעון התרחב ל-15.2 מיליארד פאונד לעומת 7.4 מיליארד פאונד ברבעון הקודם - מדובר בגירעון הגבוה ביותר מאז 1955. היחס בין הגירעון לתמ"ג הוא הגבוה ביותר מאז 1990.

לעת עתה התחזית לכיוון הכלכלה הבריטית נעשית קודרת יותר, האבטלה היא בשיא של 17 שנה ומדד אמון הצרכנים נפל לשפל של 3 שנים.