"כמחצית מהסטארט-אפים בארה"ב הוקמו על-ידי מהגרים"

כך עולה ממחקר שערך ארגון NFAP ■ מהסקר עולה כי ישראל נמצאת במקום השני מבחינת המהגרים שהקימו סטארט-אפים בארה"ב ■ במקום הראשון: הודו

שוק ההגירה בארה"ב הוא נושא טעון כבר שנים במדינתו של הדוד סם. סיבות פוליטיות, כלכליות ואחרות עולות מפעם לפעם באשר להתנהלות מול המהגרים באשר הם ובאשר לתרומה שלהם לכלכלתה של ארה"ב. מחקר חדש, שערך ארגון NFAP (National Foundation for American Policy), מנסה לשפוך אור על התרומה של המהגרים לתעשיית הסטארט-אפים והטכנולוגיה האמריקנית. על פי המחקר, שבחן את 50 חברות הטכנולוגיה הפרטיות בעלות המימון הגבוה ביותר בארה"ב (על פי מדד של חברת המחקרVentureScore), כ-46% מהחברות נוסדו על ידי יזמים שנולדו מחוץ לארה"ב. עוד עולה מהמחקר כי 75% מהחברות העסיקו לפחות מהגר אחד בתפקידי ניהול ופיתוח מוצר בכירים.

המחקר אמנם לא בחן את כלל החברות והתמקד רק באותן חמישים נבחרות, אך יש בו כדי לשפוך אור על התרומה של המהגרים לכלכלת ארה"ב. כך, מדגישים עורכי המחקר, חברות שאחד ממייסדיהן הוא מהגר יצרו בממוצע 150 משרות בשוק העבודה האמריקני.

באשר לרשימת המדינות המובילות בהגירה זו, ישראל נמצאת במקום השני - אחרי הודו. בין 50 החברות שנסקרו במחקר מופיעות חברת אבטחת המידע אימפרבה, שהוקמה על ידי שלמה קרמר, עמיחי שולמן ומיקי בודאי (והונפקה בנובמבר האחרון - אחרי השלמת המחקר), וכן חברת טכנולוגיית הווידיאו Vidyo, שהוקמה על ידי עופר שפירו ואברי מור.

עוד מדינות מובילות ברשימה: קנדה השכנה, ניו זילנד ואפילו איראן, שבין אזרחיה לשעבר נמצאים שייאן זאדה ואלכסנדר מהר, שהקימו את הסטארט אפ Zoosk, אחת מהרשתות החברתיות לדייטים המובילות בעולם. חברות בולטות נוספות שנוצרו על ידי מהגרים ממדינות שונות ושכדאי לציין הן Chegg, שמפתחת פלטפורמה להשכרת ספרים ונוסדה על ידי צמד יזמים הודי, וכן חברת Etsy, שמפתחת פלטפורמה למכירת יצירות אמנות ונוסדה על ידי יזם משוויץ.