ירידה של עד 16% במחירי בתי-המלון בישראל בחורף הקרוב

אתי לוי, יו"ר איגוד מנהלי בתי-המלון בישראל, מייחסת את ירידת המחירים להאטה הכלכלית באירופה ובארה"ב שצפויה לגרום לירידה בתיירות הנכנסת

אתי לוי, יו"ר איגוד מנהלי בתי-המלון בישראל ומנכ"לית רשת מלונות פרימה, אמרה ל"גלובס" כי מחירי המלונות בחורף הקרוב יוזלו משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לוי מייחסת את ירידת המחירים הצפויה להאטה הכלכלית באירופה ובארצות-הברית, שצפויה לגרום לירידה בתיירות הנכנסת בחודשים הקרובים. גם החששות בעולם מפני עימות בין ישראל לבין איראן מביאים לירידת קרנה של ישראל בעיני תיירים מחו"ל, שמפחדים להגיע לכאן לחופשה.

"בחורף 2011-2012, ובמיוחד בחודשים ינואר-פברואר, אנו צפויים לראות הוזלה של עד 16% במחירי המלונות בישראל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ממידע שמגיע אליי ממנהלי בתי-מלון רבים בארץ עולה כי ההזמנות למחצית הראשונה של 2012 מחו"ל נמוכות מהממוצע הרגיל לתקופה, ואנו חוזים כי המשבר הכלכלי בעולם אף יביא לגל ביטולים של הזמנות שכבר נעשו", אמרה לוי.

לוי מוטרדת מפני משבר חמור בענף וקוראת לממשלת ישראל ולמשרד התיירות לצאת בקמפיינים באירופה ובארצות-הברית לעידוד התיירות לישראל: "עלינו להזכיר לתיירים הפוטנציאליים את המחירים האטרקטיביים שלנו, היעדים ההיסטוריים והתרבותיים שיש לישראל להציע וכמובן את החורף הנוח ביחס לזה השורר מדינות מוצאם. אם לא ננקוט צעדים משמעותיים, ייתכן שכבר ברבעון הראשון של 2012 נחזה בפיטורים של עובדים רבים וצמצום פעילות".