בשורה לאובמה? דיווחים על הסכמה להארכת הטבות המס

(עדכון) - דיווח בארה"ב: בית-הנבחרים קרוב להסכמה להארכת הטבות המס לעובדים בכחודשיים נוספים ■ אובמה בנאום מוקדם יותר: "ההטבות האלה יסייעו לכלכלה - מספיק ודי!"

בית-הנבחרים האמריקני קרוב להגעה להסכמה הערב (ה') על הארכת הטבות המס לעובדים בארה"ב למשך כחודשיים נוספים. שלשום, נזכיר, בית הנבחרים האמריקני דחה את הצעת החוק שעברה זה מכבר בסנאט להארכת הטבות המס לעובדים שתוקפן צפוי לפוג ב-1 בינואר.

את המידע מסרו מקורות לעיתון מקומי בארה"ב, המצטטים גורמים רפובליקנים ודמוקרטים מבית הנבחרים - אשר מאשרים את ההסכמה על הארכת הטבות המס של כ-2%.

אם לא תאושר התוכנית, תשלומי המס ישובו לרמה של 6.2% החל מ-31 בדצמבר 2011, לעומת רמה של 4.2% כעת - וכל אחד מ-160 מיליון האזרחים העובדים בארה"ב ייאבד החזר של 40 דולר בחודש.

מוקדם יותר הערב, יצא נשיא ארה"ב ברק אובמה בנאום תוקפני, במסגרתו קרא לאישור ההטבות: "די עם ההתנגדות. הארכת הטבות המס לאזרחים היא הכרחית להתאוששות כלכלת ארה"ב".

אובמה לחץ בניסיון לשכנע את הרפובליקנים לאשר הארכה של חודשיים להטבות המס לאזרחי ארה"ב - כתעודת ביטוח, לדבריו, ליציבות הצריכה הפרטית ולפיכך גם לכלכלה האמריקנית. "די עם המשחקים הפוליטיים", אמר אובמה בתקיפות. "הטבות המס האלה יסייעו להתאוששות הכלכלה - מספיק ודי! (Enough is enough)".

"הרפובליקנים מחזיקים 160 מיליון אמריקנים כבני ערובה", אמר סטן הוייר, בכיר במפלגה הדמוקרטית של אובמה.

כלכלנים בארה"ב מזהירים כי אי-הארכת הטבות המס תפגע בכלכלת ארה"ב - ואף עלולה "לגלח" כ-1% מצמיחת התמ"ג. עלות הארכת הטבות המס בחודשיים הינה 33 מיליארד דולר ואילו הארכתה בשנה, כפי שרוצה הנשיא אובמה, תעלה כ-200 מיליארד דולר.

אובמה ניסה לנקוט טקטיקה יצירתית לקידום המהלך שלו. אתמול הוא צייץ בטוויטר פנייה אישית כביכול שנועדה להביא לידיעת האמריקנים - האזרחים והפוליטיקאים, את המשמעות של אובדן ההחזר החודשי במס.

בתרגום חופשי, אובמה צייץ כי "כולם צריכים לדעת מה המשמעות של ה-40 דולר האלה - קניות מצרכים, מעוני יום לילדים, דלק, ועוד... חייבים להמשיך עם זה. 'הנשיא'". הציוץ גרר אחריו כ-25 אלף תגובות בטוויטר ובאתר הממשל האמריקני בתוך פחות מיממה.