מ.מ.ן לווה 100 מיליון שקל ממנורה מבטחים

בזמן שמעל לראשה מנהלים נוחי דנקנר ומשפחת לבנת מו"מ למכירת כלל תעשיות, מגייסת חברת תעבורה עבור החברה הבת מ.מ.ן, מקבוצת מנורה מבטחים, שאת השקעותיה מנהל יוני טל

בזמן שמעל לראשה מנהלים נוחי דנקנר ומשפחת לבנת מו"מ למכירת כלל תעשיות, מגייסת חברת תעבורה (בבעלות חלקים שווים של כלל תעשיות ולבנת) סכום של 100 מיליון שקל עבור החברה הבת מ.מ.ן, מקבוצת הביטוח והפיננסים מנורה מבטחים, שאת השקעותיה מנהל יוני טל.

ההלוואה היא בריבית קבועה של 6.2% לשנה, וכנגדה העמידה מ.מ.ן שעבוד שלילי (שבמסגרתו מ.מ.ן מוגבלת ביצירת שעבודים וערבויות עתידיים למלווים אחרים, ללא אישור מנורה) תוך שהתחייבה לעמוד בקובננטים.

בין אמות המידה הפיננסיות שעל החברה לעמוד בהן: יחס הון עצמי למאזן שלא יפחת מ-24%, ויחס חוב פיננסי להון עצמי בתוספת חוב פיננסי נטו שלא יעלה על 70%. לאחר קבלת ההלוואה היחסים האמורים עומדים על כ-44% ו-17%, בהתאמה. כמו כן, וגם כחלק משיפור תפיסת ניהול החוב בשוק החוץ בנקאי, ההסכם בין מ.מ.ן למנורה קובע שורת פרמטרים שיאפשרו לקבוצת הביטוח, פנסיה ופיננסים להעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי.

חברת מ.מ.ן, המפעילה את מסוף המטענים בנתב"ג ונותנת שירותי קרקע ולוגיסטיקה בשדות תעופה, נמצאת בשליטת תעבורה (68%). אל על מחזיקה 11% ממניות החברה, הנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-186 מיליון שקל. עיקר החוב של מ.מ.ן הנו בנקאי - 122 מיליון שקל, לצד אג"ח בהיקף 31 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה רווח של כ-17 מיליון שקל על מחזור של 337 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-16 מיליון שקל על הכנסות של 271 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. נכון לסוף הרבעון השלישי לממן הון עצמי של כ-342 מיליון שקל.