שוב: מאות חרדים התנפלו על עיתונאים; יש פצועים

3 חרדים מהעיר נעצרו בצהריים לאחר שיידו אבנים לעבר צוות חדשות 10 ■ מאות מתפרעים התאספו סביב העיתונאים, השליכו אבנים וביצים ואף גרמו נזק לרכוש שהיה ברשותם ■ צלם חדשות 2 ספג פגיעת אבן בראשו, שוטר נפצע באורח קל

התקשורת שוב נקלעת למרכז הוויכוח עם האוכלוסיה החרדית הקיצונית בבית שמש: יממה לאחר שצוות צילום של חדשות 2 הותקף בעיר, שוב נקלעים עיתונאים לתגרה עם התושבים המקומיים. צוות של ערוץ 10 שהגיע לערוך כתבה בעיר בעקבות האירועים האלימים האחרונים הותקף בצהריים באבנים, ביצים ומכות ממש. בהמשך הותקף גם צוות חדשות 2 שהיה במקום, ואחד הצלמים ספג פגיעה מאבן בפניו.

כוחות משטרה גדולים שהגיעו למקום, ניסו להשליט סדר בין מאות המתפרעים ועצרו לבסוף חמישה חשודים. אחד מהם נעצר בחשד לתקיפה והאחרים בגין הפרת סדר. איש לא נפגע באירוע, אולם התוקפים גרמו נזק רב לרכוש הצוות. המתפרעים קראו קריאות גנאי לעבר העיתונאים, בהן "נאצים", "שיקסע" ו"פרוצה", וכן ירקו עליהם וקיללו.

חלק מאותם חרדים קיצוניים אף התקרב לאנשי הצוות ואיים לשבור להם את המצלמות, תוך כדי שהוא קורא לעברם "מחרחרי ריב". אחד מצלמי חדשות 2 ספג פגיעת אבן בפניו, ואילו אחד השוטרים נפצע באורח קל, גם הוא מאבנים.

בהמשך תלו המתפרעים שוב את שלט המריבה, שהוסר אתמול על ידי פקחים של העירייה, המורה לנשים לעבור לצד השני של המדרכה. בינתיים מדובר בשלט זמני מקרטון, אבל נראה שהקיצוניים בבית שמש מסרבים להרים ידיים, גם אל מול ההד הציבורי שנוצר בימים האחרונים.

במקביל, על רקע התחדשות המהומות בעיר תתקיים הערב פגישת פיוס בין נציגים של הקהילות החרדיות בעיר לבין הילדה נעמה מרגוליס בת ה-8 ואמה, שסיפורן נחשף ב"אולפן שישי" בסוף השבוע. נציגי החרדים הודיעו שיתנצלו על מסכת ההשפלות שעברה מצד אותו קומץ אלים ויעניקו לה שי כדי לפייס אותה.

"אם לא המשטרה - לא ברור איך זה היה נגמר"

תקיפת צוות הצילום היום מתרחש יממה בלבד אחרי לאחר שצוות צילום של חדשות ערוץ 2 הותקף על ידי תושבים חרדים מקומיים שהתנגדו לפעילותם במקום. התוקפים התנפלו על אנשי הצוות, ניפצו את שמשות הרכב שעמו הגיעו לעיר, ואף שברו חלק מהציוד שהיה ברשותם.

אנשי הצוות הזעיקו את כוחות המשטרה שהגיעו למקום, ורק בתהערבות שלהם נפסקה התקיפה. כוחות המשטרה ליוו את אנשי הצוות עד שעזבו את העיר. "אם המשטרה לא הייתה מגיעה לשם תוך 10 דקות אני לא יודע איך זה היה נגמר".

"הגענו לעיר כדי לצלם בעקבות אמירתו של ראש הממשלה הבוקר על כך שצריך להסיר את השלטים המפלים", סיפר כתב חדשות 2 שי גל, זמן קצר לאחר התקיפה. "נכנסנו לאותה שכונה שבה הם מוצבים, כעבור דקות התחיל פרץ של אנשים שהתחילו לקרוא לעברינו 'שונאי ישראל' ותוך דקה זה הפך למתקפה של עשרות אנשים שהתנפלו עלינו והחלו ליידות לעברנו אבנים".

"הם ניפצו את שמשות הרכב והכו אותנו בידיהם, מבלי שאיש ניסה לעצור אותם", תיאר גל את רגעי החרדה. "לא ברור לי אם הם זיהו אותי מהכתבה שצילמנו בעיר, אבל זה לא חשוב. זה הדיאלוג. כל הבוקר מדברים על קבוצה קיצונית, אבל אני ראיתי עשרות אנשים עם שנאה ולא עם שום דבר אחר".